"Teljesen egyértelmű, hogy az alacsony forgalmú mellékvonalakról szóló tárgyalások nem voltak alaposak, ezért az MDF kezdeményezi a vasúti kerekasztal-tárgyalások összehívását. Erre pedig jó alkalom az új miniszter hivatalba lépése" - mondta Katona Kálmán. A vasúti kerekasztal tárgyalásaiban részt kellene vennie a szaktárca és a nemzeti vagyonkezelő képviselőinek, a polgármestereknek és a szakpolitikusoknak is, tette hozzá.
A megszüntetésre ítélt mintegy negyven vasútvonal harmada üzemeltethető lenne térségi vasútként, ha az önkormányzatok számára egyértelművé válna, hogy milyen támogatást kaphatnak ehhez az államtól - hangsúlyozta a politikus. Egyelőre azonban nem lehet tudni, hogy pontosan mit tartalmaz a kormány mostani terve, így azt sem lehet megmondani, hogy az működőképes lenne-e - tette hozzá.
A sztrájk helyett a tárgyalások vezethetnek eredményre a kérdésben, mondta Katona. A munkabeszüntetés terve a vasúti dolgozókat is megosztja, ráadásul a határozatlan idejű sztrájk nehezen kivitelezhető - fűzte hozzá.