A pártok kampányolhattak a választások előtti pénteken, de azt nem írhatták meg az újságok, hogy kire akar szavazni a többség - az eddigi szabályozás szerint. Ezt azonban az Alkotmánybíróság túlzónak találta, és kimondta, hogy a közvélemény-kutatási adatokra is csak 43 órás tilalom vonatkozik.
Az eddigi szabályozás szerint ugyanis közvélemény-kutatásból származó adatokat csak a választások előtti nyolcadik napig lehetett közölni. Ez gyakorlatilag egy héttel hosszabb tilalmi időt jelentett, mint ami más kampányinformációkra vonatkozik.
A kampánycsenddel kapcsolatos szabályozás alapja az, hogy a választások zavartalansága érdekében korlátozták a választói akarat befolyásolására alkalmas információk szolgáltatását.
Az Alkotmánybíróság véleménye szerint a közvélemény-kutatási adatok továbbra is a választókat befolyásoló információknak minősülnek, ezért továbbra is korlátozzák a nyilvánosságukat. Ugyanakkor a testület indokolatlannak tartotta azt, hogy más kampánytevékenységnél jobban korlátozzák a közvélemény-kutatási adatok nyilvánosságra hozatalát.