Csütörtök reggel kihalt volt Budapest három fő pályaudvara, a Déliből 15 vonat indult és 11 érkezett csütörtökön, a Keletiben 4:20 óra óta nincs vonatközlekedés. A Nyugati pályaudvarra 7 órakor érkezett egy vonat Vác felől, majd 10 perccel később indult vissza.
Az MTI helyszíni tudósítója szerint a legkevesebb utas a Déli pályaudvaron várakozott, ott 4 pénzár üzemelt, a Keletiben csak egy pénztár volt nyitva csütörtökön reggel, az információs ablaknál sokan érdeklődtek a járatindulások felől, őket inkább a buszpályaudvarokra irányították. A Nyugati pályaudvaron az MTI tudósítója nem talált nyitva tartó pénztárt, utasok egy csoportja fél hat óta várakozik a peronon, de semmilyen információt nem kaptak a vonatindulásokat illetően.
Nemzetközi vonatok továbbra sem várhatók, mert a MÁV-START Zrt. tájékoztatta a külföldi vasutakat, hogy a VDSZSZ sztrájkja miatt nem garantált a közlekedés a teljes útszakaszon - mondta Kavalecz Imre, a MÁV Zrt. sajtófőnöke. A reggel 7 órás műszakváltás után derül ki, hogy a munkába lépők segítségével milyen mértékben sikerül megszervezni a csütörtöki közlekedést - tette hozzá a sajtófőnök.
Both Ferenc, a Mávinform ügyeletese az MTI-nek csütörtök reggel elmondta, hogy a kora reggeli órákban a fő vonalakon az elővárosi közlekedésben egy-két vonat menetrend szerint elindult Budapest irányába. A pesti állomáson sztrájkoló dolgozók miatt a vonatok jelenleg csak Pécelig, illetve Rákoshegyig közlekednek. A távolsági vonatok csak Kőbánya-Kispest állomásig közlekednek, onnan fordulnak vissza. Jelenleg a Nyugati és a Déli pályaudvar fogad és indít is vonatokat. Ez a helyezet azonban a későbbiek folyamán a személyzetváltások miatt változhat - tette hozzá.
A MÁV-START Zrt. a vasúti havijegy érvényességét február 10. vasárnap éjfélig meghosszabbította, így ahol nincs vonatközlekedés a sztrájk miatt, a munkabeszüntetés idején a vasúti bérleteket és vasutas igazolványokat elfogadják a menetrend szerinti buszjáratokon.
Szabó Imre, a VDSZSZ ügyeletese elmondta, hogy az éjszaka változatlan volt a helyzet, a sztrájklefedettség az előző napi állapotnak megfelelő volt. A reggeli műszakváltás után fogják látni, hogy a nappalos műszakokban milyen sztrájkkészültséget tud mutatni a szakszervezet. A VDSZSZ azt látja, hogy a munkáltató egyre több helyen, egyre nagyobb erőkkel próbálkozik leváltani a sztrájkoló dolgozókat, és ezt egyre nagyobb sikerrel teszi - tette hozzá. A szakszervezet ügyeletese fél kilenc utánra ígért tájékoztatást a reggeli sztrájkhelyzetről.
A VDSZSZ és a MÁV Zrt., illetve MÁV-START személyszállító cég képviselői között szerdán nem született megállapodás sem a bérkövetelésekkel kapcsolatban, sem a sztrájk idejére nyújtandó elégséges szolgáltatásról.
Sághy Zoltán, a MÁV-START kommunikációs igazgatója az egyeztetés után úgy nyilatkozott: a MÁV Cargo privatizációs bevételéből a 2,5 havi bérre vonatkozó követelést - ami a szakszervezet igényében nettó 250 ezer forintként jelenik meg munkavállalónként - nem tudják teljesíteni, mert nincs rá hatáskörük, a 10 százalékos többletbéremelésre pedig nincs pénzügyi fedezete a cégnek. ű
A MÁV-START és a VDSZSZ között az egyeztetés pénteken 12 órakor folytatódik.