A közúti közlekedés szempontjából ez azzal jár, hogy a Lágymányosi hídnál megmarad ugyan a lehajtási lehetőség az alsó rakpartra, de innen a Petőfi hídig tartó szakasz zsákutca lesz. Az Erzsébet híd és a Bertalan Lajos utca között csak egy irányban, dél felé lehet közlekedni az alsó rakparton.
A 12 tonna össztömeg feletti járművek (nehéz-teherautók) azonban a lezárások ideje alatt nem közlekedhetnek sem a budai alsó, sem a felső rakpart ezen szakaszán, számukra a Róbert Károly - Hungária - Könyves Kálmán krt. az ajánlott útvonal. A Dél-Buda felől észak felé haladó autósok az Erzsébet hídnál tudnak először lehajtani az alsó rakpartra.
A forgalomkorlátozás megkezdésének idejére a forgalomelterelő táblák kihelyezése, valamint a szükséges lámpaátállítások megtörténnek. A közlemény szerint déli irányból észak felé haladva, szakaszonként épül meg 2009 nyarára a megközelítőleg 7 km hosszúságú szennyvízgyűjtő csatorna, amely a jövőben a középső budai területek körülbelül kétharmad részének szennyvizét gyűjti össze, és a hozzá kapcsolódó létesítmények segítségével a Csepel-szigeten épülő Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepre juttatja.
A főgyűjtőcsatornába jut majd a III. kerületi Zsigmond tér és Kelenföld közé eső területek szennyvizének döntő része: az I., II., részlegesen a III., a XI., a XII., és szintén részlegesen a XXII. kerület csatornarendszere által összegyűjtött szennyvíz. A főgyűjtőcsatorna megépítésével 2009 második felétől megszűnik a jelenlegi, komoly környezetterhelést jelentő állapot, hiszen a főváros budai oldalán keletkező szennyvízmennyiség zöme most biológiai tisztítás nélkül, közvetlenül a Dunába ömlik.
Az első kivitelezési szakasz ez év elején indult a XI. kerületi Bogdánfy utcában. Az érintett 460 méteres szakaszon április végére befejeződik a csatornafektetés. A második kivitelezési szakasz munkálatai a XI. kerületi Irinyi József utcát, valamint a budai alsó rakpart Petőfi hídhoz közel eső szakaszát érintik.
A budai alsó rakpartot érintő első kivitelezési szakaszt követően az építkezés további fázisai miatt északi irányban tovább folytatódik a budai alsó rakpart lezárása, előreláthatólag 2009 nyaráig. A munkálatokat és így az útlezárás időszakát a Duna vízállása is befolyásolhatja. Magas Duna-vízállásnál (3 m) a munkaárokban megjelenő víz hátráltatja a munkavégzést, a vízszint csökkenéséig a munkálatokat fel kell függeszteni.
A Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telep és kapcsolódó létesítményei beruházás Európai Unió által elismert költsége mintegy 428,7 millió euró, amelynek 65 százalékát az Európai Unió finanszírozza a kohéziós alapból, 20 százalékát a magyar állam, 15 százalékát pedig a főváros állja.