Elkészült a BKV új járatritkítási tervezete, amely 1,14 milliárd forintnyi megtakarítást tartalmaz - közölte Budai László, a BKV közlekedési igazgatóságának főosztályvezetője. Budai szerint ez "konszenzusos paraméterkönyv", amelyet ha elfogadnak, szeptembertől 35 autóbusszal és 10 trolibusszal kevesebb közlekedik majd Budapesten.
Az [origo] korábban már beszámolt arról, hogy készül az új paraméterkönyv, miután az előző, még 2,1 milliárdos megtakarítással számoló változatot visszadobta a főváros. A birtokunkba került április végi munkaanyagból kiderült, hogy a BKV jelentősen felpuhította a tervet, a korábbinál jóval szerényebb mértékű járatritkításokkal számolnak. Gulyás Attila, a metródolgozók szakszervezetének vezetője szerint viszont a munkaanyaghoz képest csak néhány kisebb módosítás történt a végleges tervezetben.
A mostanra elkészült tervezet kialakításakor a főosztályvezető szerint az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése. Utóbbival egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között - részletezte Budai László.
Jelentősebb változásokra a XXII. kerületben is lehet számítani, ahol "új viszonylatokat tártak fel", így például a Háros utcában is lesznek megállóhelyek. Az új tervezetben járműbeszerzéssel nem számolnak, inkább átcsoportosításokkal bővítenék az alacsonypadlós autóbuszokkal lefedett útvonalakat - mutatott rá Budai László. A legújabb tervezetet május 28-án tárgyalja a Fővárosi Közgyűlés városüzemeltetési bizottsága.
A sajtótájékoztatón Molnár Ferenc buszsofőr több kérdést is feltett. Az [origo]-nak is elmondta, szerinte mi a baj a rendszerrel.