A most aláírt menetrend számos fejlesztést tartalmaz az összességében 2 százalék körüli teljesítménycsökkenés mellett. A BKV évente 1,1 milliárd forintos megtakarítást remél az utasok számára kiszámíthatóbb közlekedést eredményező menetrendtől, amit bevezetése után négy hónapig monitoroznak, hogy jövőre időben megtehessék a szükséges változtatásokat.
A paraméterkönyv kialakításakor az egyik legfontosabb szempont a viszonylatok összehangolása volt, mint például a Deák Ferenc téri metrók indulásának és érkezésének egyeztetése, vagy a 6-os és a 9-es autóbuszok vonalainak összekötése, amellyel így egyetlen, 20 kilométeres útvonalon teremtenének összeköttetést Óbuda és Kőbánya között. Összevonják az 5-ös, 67V és 25-ös autóbusz vonalakat, így átszállás nélkül lehet eljutni a II. kerületi Pasarétről Rákospalotára, a Kossuth utcáig.
Több vonalon közlekednek alacsonypadlós buszok a jövőben.
A paraméterkönyvben rögzítették, hogy a járművek óránkénti férőhely-kihasználtsága egyetlen területen és napszakban sem haladja meg a 90 százalékot, ezért újabb viszonylatokon áll forgalomba nagyobb befogadóképességű jármű, például a 30-as, 36-os 160-as, 97E jelzésű vonalakon.
Az új paraméterkönyv szerint az 1-es villamos vonalán hétvégén Combinók közlekednek majd. Az 59-es villamos munkanapokon a késő esti, hétvégén a kora reggeli és késő esti órákban csak Farkasrét-Moszkva tér között közlekedik 59A jelzéssel. A 78-as troli hosszabb üzemidőben késő este is közlekedik majd. A XX. kerületben 213-as jelzéssel új járat is közlekedik a Bartók Béla út-Török utca érintésével, míg a 150-es busz meghosszabbítva a Kosztolányi Dezső térig közlekedik összevonva a 41-es jelzésű járattal.
A metrók néhány esetben, például a késő esti időszakban rövidebb követési idővel, 10 percenként közlekednek szeptembertől.