Enyhítette a bíróság az újmohácsi kompnál Dunába gurult autóban megfulladt gyerekek apjának büntetését. A Baranya Megyei Bíróság pénteken hozott másodfokú, jogerős ítélete a G. Tamásra kiszabott egy év felfüggesztett fogházbüntetés próbaidejét háromról két évre mérsékelte. Az apát mellékbüntetésként két évre eltiltották a járművezetéstől, de ez alól előzetes mentesítésben részesítették, hogy ne érje hátrány a munkavállalásban. A férfit közúti baleset gondatlan okozása miatt marasztalták el.
G. Tamás, aki az eljárás alatt kitartott amellett, hogy büntetőjogilag nem felelős, az ítélet indoklását sírva hallgatta végig. Kovács Csaba bíró az elsőfokú ítéletet túlzottan szigorúnak találta annak tükrében, hogy a sors már "kiszabta büntetését" a vádlottra. Ráadásul felesége áprilisban újabb közös gyermeküknek adott életet, így már két kiskorú eltartásáról kell gondoskodniuk.
A tragédia 2007. január 3-án történt. A család autójával késve érkezett a révhez. A kocsit vezető apa úgy futott el jegyet váltani, hogy nem állította le a motort, a váltót üresben hagyta, és nem húzta be a kéziféket. A kocsi belegurult a Dunába, majd elsüllyedt a benne ülő hároméves és ötéves kisfiúval együtt. A gyerekek életüket vesztették.
Szakértői vélemények, tanúvallomások alapján bebizonyosodott, hogy a vádlott többszörösen megszegte a KRESZ rendelkezéseit. A révnél a megállást kötelező jelzés után másfél méterrel állította meg az autót, a kéziféket nem húzta be, de az egyébként is alkalmatlan volt a kocsi rögzítésére, s erről G. Tamásnak tudomása kellett, hogy legyen. Az autót a lejtőn minden bizonnyal a gyerekek mozgása indította el. Bár a tragédiához nem volt köze, tény, hogy a kisfiúk szabálytalanul, gyerekülés nélkül ültek az autóban.
Sem az első-, sem a másodfokú bíróság nem fogadta el azt a védői indítványt, hogy a vádlottat mentse fel, mert gondosan, a szabályokat betartva járt el, és a balesetet az okozta, hogy a gyerekek álló motor mellett véletlenül üres állapotba billentették a sebváltót, és meglazították a kéziféket, melyet valószínű, hogy később a mentésben részt vevő tűzoltó engedett ki teljesen. A bíró szerint a gyerekek koruknál fogva nem lehettek képesek egy működőképes, szakszerűen behúzott kézifék kioldására. A mentésről készített televíziós felvételek alapján pedig az is egyértelmű, hogy a fékhez senki sem nyúlt, valamint a kocsi hátsó kerekei forogtak, amikor a járművet kihúzták a Dunából. Vagyis a fék nem volt behúzva, ami egyértelműen az autót vezető édesapa gondatlanságára utal.
A vádlott védője szóvá tette, hogy a révnél nem volt és ma sincs kötelező megállást jelző STOP tábla. A bíró szerint erre nincs is szükség abban az esetben, ha a megállás helyét folyamatos fehér vonal jelzi. Ilyen esetben minden autósnak tudnia kell, és G. Tamásnak is tudnia kellett, mi a teendő.