Farkas Norbert, a Budaörsi Rendőrkapitányság bűnügyi osztályának vezetője kedden elmondta: az üzemeltető kihallgatása során kiderült, hogy a körhinta nem először okozott balesetet. Az 1999-es Sziget fesztiválon ugyanennek a körhintának szakadt le két gondolája. A balesetben akkor egy történelemtanár is meghalt. A tragédia után a játékot teljesen átalakították, így üzemelt tovább - tette hozzá Farkas Norbert.
Az igazságügyi szakértő keddre ígérte az előzetes véleményt, ami alapján a rendőrség eldönti, közigazgatási eljárás marad-e az ügy, vagy nyomozás szükséges, hogy megállapítsák, ki a felelős a tragédiáért.
A Blikk keddi számában a körhinta üzemeltetője azt nyilatkozta, hogy szerinte semmiféle összefüggés nincs az 1999-es és a hétvégi eset között, "hisz az akkori baleset egy teljesen más berendezésen történt. Csak annyi igaz, hogy abban az esetben is én voltam az üzemben tartó".
A baleset a töki falunapon történt, vasárnap este. A körhinta két tartóeleme menet közben eltörött, a rajta lévő kabinok szétrepültek. A balesetben főként gyerekek sérültek meg. A mentők 17 embert szállítottak kórházba. Négyen súlyosan megsérültek, egy közülük életveszélyes sérüléseket szenvedett.
A rendőrség vasárnap éjjel a tulajdonost és a körhinta kezelőjét is kihallgatta. A papírok rendben voltak, érvényes műszaki engedéllyel rendelkezett a körhinta. A kihallgatáson a tulajdonos azt mondta: nem tudják, hogy mi okozhatta a balesetet, a körhintát rendszeresen ellenőriztették a megfelelő hatóságokkal. A körhinta üzemeltetőjét és kezelőjét alkoholszondás vizsgálatnak is alávetették, az eredmény negatív volt, nem álltak alkoholos befolyásoltság alatt.
A baleset a falunapon történt vasárnap este fél kilenckor. A körhinta úgy működött, hogy föl-le emelkedtek a kocsijai, és az egyik felemelkedéskor tört el a tartóelem, a rajta lévő kabinok szétrepültek.
Hasonló baleset öt évvel ezelőtt történt, amikor a Csongrád megyei Szegváron felborult egy körhinta. A balesetben akkor hét gyermek sérült meg.