A műszaki állapotok és az egyre romló, már az utasok biztonságát is veszélyeztethető helyzet ellen tiltakozott a BKV Zrt. több szakszervezete egy hétfői közleményben. Mint írják, a szakszervezetek már tavasszal jelezték, hogy egyre nagyobb problémát okoz az alkatrészhiány és az elöregedő járműpark. Májusban a közlekedési cég vezetésével úgy állapodtak meg - és függesztették fel ennek megfelelően a hónap végére meghirdetett sztrájkot -, hogy szeptemberig kidolgozzák a BKV közép- és hosszú távú stratégiáját, amire a főváros vezetése garanciát vállalt.
A szeptember 30-i határidő közeledtével a megoldás még nem látszik, de az egyre súlyosabb gondok miatt már az utasok biztonsága is egyre inkább veszélybe kerül - állítják a szakszervezetek. Álláspontjuk szerint nem a karbantartók, illetve nem a járművezetők tehetnek minderről, a tulajdonos döntéshozói nem teremtik meg a közlekedés finanszírozási feltételeit.
A szakszervezetek belső közleményt adtak ki, amelyben arra kérték a BKV dolgozóit, hogy mindent kövessenek el az utasok és minden közlekedő biztonsága érdekében. Ez szerintük azt is jelenti, hogy ha a biztonság úgy kívánja, a szerelők ne engedjenek ki a forgalomba járműveket, a járművezetők pedig a legkisebb hiba esetén is álljanak ki a forgalomból.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) a múlt héten ellenőrzést tartott a BKV telephelyén, és megállapították, hogy több buszon nem jól működik a fék. A megvizsgált 31 busz közül 11-nél nem volt megfelelő a fékhatás, közülük kettőnél az NKH szerint a hiba csekély mértékű volt, így beállítás után a jármű forgalomba állhatott, a többit műszaki vizsgálatra rendelték be. Kopott gumiabroncsokat, rossz tűzoltókészülékeket és kerékkitámasztó ékeket is találtak, a BKV viszont azzal védekezett, hogy a buszok átlagosan 15 évesek, ezért sok a meghibásodás.