Fennakadások, balesetek és incidensek nélkül zajlott le a hétfő esti budapesti kerékpáros demonstráció - közölte Kürti Gábor főszervező az MTI-vel. A Critical Mass (Kritikus Tömeg) demonstráción körülbelül tízezren vettek részt. Kürti szerint az alapos tájékoztatásnak köszönhető, hogy a kritikus útvonalakon az átlagosnál kevesebb volt az autó, így nem alakultak ki a szokásosnál nagyobb dugók, fennakadások a forgalomban.
A szervezők és az MTI helyszíni tudósítói szerint jelentősebb torlódás csak a Lánchídon és az Alagútban volt, az Oktogonon például az [origo] videós stábja nem tapasztalt komolyabb fennakadást.
A bringások a korábbi évekkel ellentétben ezúttal nem lezárt útvonalon, hanem a forgalomban elvegyülve hajtottak végig a városon a Hősök tere és a Moszkva tér között. Kürti Gábor ennek ellenére nem tapasztalt feszültséget az autósok és a kerékpárosok között. A szervezők felhívása ellenére a KRESZ szabályait nem minden biciklis tartotta be, például a Lánchídon és az Alagútban a kerékpárosok az úttesten haladtak, amit ott tábla tilt.
A Moszkva téren László János, a Magyar Kerékpáros Klub elnöke a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését sürgette. "Kevesebb bizottságot és több bringautat" - mondta.
A hétfő este fél 7-kor kezdődött rendezvényen sokan gördeszkával, görkorcsolyával, tandemen, triciklin, monociklin, magasbiciklin és más lábhajtású szerkezeten vágtak neki az útnak a Hősök teréről. Az [origo] úgy tudja, a felvonulásnak indonéz résztvevője is volt, aki egy magasbiciklin tette meg a távot, tangóharmonikával a nyakában. A rendezvényről videós összefoglaló is készült:.
A 2004 óta évente kétszer - áprilisban, a Föld Napján és szeptember 22-én, az Európai Mobilitási Hetet záró autómentes napon - rendezett demonstráció célja a kerékpározás mint gyors és környezetbarát, várost és lakóit egyaránt kímélő közlekedési forma népszerűsítése. A résztvevők így gyakorolnak nyomást a döntéshozókra, hogy felgyorsuljon a kerékpáros infrastruktúra fejlesztése. A Critical Mass mozgalom szerint a több tízezres menetek hatására a fővárosban évente megduplázódik a rendszeresen kerékpárral közlekedők száma. A biciklisek jelenlegi 4-5 százalékos forgalmi részaránya a következő 3-4 évben 15 százalék fölé emelkedhet.