A BKV új vezérigazgatója holdingcéggé alakítaná a közlekedési vállalatot, önálló részvénytársaságokba szervezve a busz- és a villamosközlekedést, de a karbantartást is - mondta hétfői bemutatkozó sajtótájékoztatóján Kocsis István, a közlekedési vállalat új vezérigazgatója.
Kocsis szerint meg kell teremteni annak a lehetőségét is, hogy ezekben a leányvállalatokban tulajdont tudjanak szerezni a fővárosi kerületek, illetve a pénzügyi befektetők is. A BKV-vezér szerint 2-3 év múlva lehet eredménye az átalakításoknak, amelyek létszámváltozással is járhatnak. Az elbocsátások mértéket azonban nem részletezte.
A sajtótájékoztatón arról is beszélt Kocsis, hogy nem tervezi a jegyárak további emelését, azok ugyanis már elérték az uniós szintet. Ráadásul a többi uniós nagyvárosban is csak a közlekedési vállalatok finanszírozásának 20-25 százalékát teszik ki a jegyárak - mondta a főigazgató, aki a BKV finanszírozási problémáinak megoldásáról sem árult el részleteket.
Kocsis hozzátette: a BKV utasainak 30 százaléka bliccelő, arányukat csökkenteni kell, de nem erőszakosan. Az új igazgató szerint ennek egyik megoldása lehet, hogy a villamosoknál és a buszoknál is bevezetnék a kordonrendszert, vagyis azt, hogy az utasok csak az ellenőrökön keresztül tudnának feljutni a közlekedési eszközökre.
Kocsis István, a BKV új vezérigazgatója
A fővárosi önkormányzat gazdasági bizottsága múlt szerdai zárt ülésén szavazta meg, hogy Kocsis István legyen a BKV új vezérigazgatója. Kocsis korábban a Magyar Villamos Művek (MVM) vezérigazgatója volt, az MVM éléről idén tavasszal menesztették Gyurcsány Ferenc kezdeményezésére.