Csak részben fogadja el Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa azokat a válaszokat, amelyeket a BKV küldött az ombudsman korábbi vizsgálatára válaszolva - olvasható az ombudsman közleményében.
Az ombudsman korábban azt nehezményezte, hogy több olyan panasz is érkezett hozzá, amelyek az ellenőrök otromba stílusát, az utasok méltóságát sértő intézkedéseket rótták fel. A panaszokra a közlekedési vállalat csak hónapok után válaszolt, és a BKV a vizsgálat elfogultságát is szóvá tette - állítja az ombudsman.
A BKV válaszlevele szerint a közlekedési vállalat intézkedett, illetve intézkedést tervez annak érdekében, hogy ellenőrök és a biztonsági őrök azonosíthatók legyen, változzon az ellenőrök viselkedése. A biztos szerint azonban nem elegendő, ha csak a BKV megbízásából dolgozó biztonsági őröket intik a kulturált munkavégzésre. Ezt meg kell követelni a saját alkalmazottaktól is - írja a biztos.
Az ombudsman továbbra is kifogásolja, hogy nem minden megállóban vásárolható menetjegy, de pótdíjat fizettetnek az utassal, aki ilyen megállóban jegy nélkül száll fel. Szabó Máté szerint jogellenes, hogy a BKV követeléseit a jogszabályban meghatározott egyéves elévülési időn túl, öt esztendőn át kívánja érvényesíteni.