A korábbi elképzelésekkel ellentétben nem ezen héten, hanem csak február közepén tör be a négyes metró déli alagútépítő pajzsa a Gellért téri állomásra - tudta meg az MTI pénteken városházi forrásokból. Az alagutat építő Bamco konzorcium úgy döntött, hogy hétfőig csak megközelíti a Gellért téri peronalagutat, majd attól egy méterre megáll. Ezt követően felgyorsítják az állomás belső falazatának építését, és csak utána teszik meg a maradék egy métert.
Az északi alagútfúró szerkezet már ezen a héten betört a Gellért téri állomásra. A déli pajzs betörése után az alagút építése akkor folytatódik majd, ha a Gellért téren elkészül az állomásszerkezet úgynevezett belső héja. A beruházó ettől azt várja, hogy nem süllyed tovább a Műegyetem CH épülete. A DBR Metró Pojektigazgatóság ugyanakkor azt állítja, hogy statikailag nincs gond az épülettel, a metróépítés velejárójának tekinthető süllyedés nem érte el az előzetesen megállapított határértéket.
A négyes metró alagútjának fúrása január elején indult újra. A Nemzeti Közlekedési Hatóság még augusztusban állíttatta le a munkálatokat, miután kiderült, hogy a Bamco a gyorsabb haladás érdekében az engedélyezettől eltérő módon kívánt megépíteni egy átkötő alagutat. A déli fúrószerkezetet augusztus 19-én, az északit szeptember 18-án állították le. A két alagútból eddig összesen hat kilométernyi készült el. Az alagutakat az előírásoknak megfelelően 300 méterenként összekötik. A budai nyolc összekötő alagútból hét már elkészült.
Az alagútkészítés mintegy négy hónapos csúszása miatt bizonytalanná vált az alagútépítési munkák befejezésének 2009. decemberre kitűzött határideje, és nem teljesültek azok a határidők sem, amelyekhez kötbér fizetését kötik ki a szerződések. A beruházó DBR a kötbérigényét benyújtotta a Bamco-nak. Az MTI információi szerint Klados Gusztáv, a BKV négyes metró projektigazgatója pénteken részletesen tájékoztatta a főpolgármestert a beruházás helyzetéről.