Az utolsó pillanatig, kedd estig tárgyal egymással a BKV Zrt. és a négyes metró alagútjait építő Bamco Kkt. - közölte az [origo] érdeklődésére a beruházást irányító DBR Projekt Igazgatóság. A közlekedési társaság korábban április 28-án éjfélig adott időt a konzorciumnak, hogy vegye fel ismét az április közepén felfüggesztett munkát, ellenkező esetben szerződésszegésnek tekinti a leállást, és felbontja a megállapodást (a BKV és a Bamco vitájáról bővebben ebben cikkben olvashat).
Felmondással fenyegetőzik a Bamco is, amely azért függesztette fel a munkát, mert a BKV nem fizetett ki neki 115 millió eurót (mintegy 33 milliárd forintot). A többletköltséget az alagútépítők szerint a megrendelő hibájából bekövetkezett csúszások, illetve a tervek megváltozása okozza (a Bamco leveléről részletesen itt olvashat). A Bamco azt is elvárja a fővárostól és a kormánytól: adjon pénzügyi garanciákat arra, hogy valóban ki tudja fizetni a metró árát.
Klados Gusztáv, a DBR igazgatója április 15-én jelentette be, hogy két hetet adott a Bamcónak a megegyezésre, a határidő kedd éjfélkor jár le. A BKV szerint a konzorcium követeléseinek egy része jogos ugyan, de az összeg mindenképpen túlzó. A többletkövetelések rendezésére pedig, a megrendelő szerint megvannak a megfelelő fórumok, az nem adhat okot a munka felfüggesztésére vagy a szerződés felmondására.
A pajzsok jelenleg a Gellért térnél állnak, és ez az utolsó hely, hol a Bamco valóban ki tud szállni: itt van rá utoljára lehetőség, hogy kiemelje az alagútépítő pajzsokat. A szerződés értelmében a konzorcium akkor viheti el a pajzsokat, ha ő mondja fel a szerződést. Ha a BKV rúgja ki a Bamcót, akkor az építőknek mindent a helyén kell hagyniuk. A BKV állítólag már felkészül a Bamco távozására, de ebben az esetben a munka legalább fél évig állna, ami újabb csúszást okozna a metróépítésben.
Az MTI úgy értesült, Demszky Gábor főpolgármester hétfőn, a főpolgármesteri kabinet ülésén már arról beszélt, hogy el kell indítani a beruházás különböző helyszínein a balesetmentes közlekedést biztosító lépéseket, arra az esetre, ha leállna az alagútfúrás. A távirati iroda meg nem nevezett városházi forrásokra hivatkozva azt írta, a főváros szakértői anyaga szerint sem jár plusz pénz a Bamcónak, sőt túl is fizették a konzorciumot.