Hétfőtől várhatóan 2010 szeptemberéig le lesz zárva a Műegyetem rakpart Budapesten, mert a Szent Gellért térről elindított alagútfúró pajzsokat a jövőben innen szolgálják ki - közölte a DBR Metró Projekt Igazgatóság csütörtökön az MTI-vel. A közlekedőknek azt tanácsolják, hogy a Műegyetem rakpart helyett a Budafoki utat és Bartók Béla utat használják, de a Budafoki út Szent Gellért téren lezárt rövid szakaszát is újra igénybe vehetik majd.
A közlemény szerint a pajzskiszolgáló berendezéseket fokozatosan telepítik át az Etele térről a Szent Gellért térre, ahol az állomás és a mozgólépcső-lejtakna építése is folytatódni fog, és a kijárat építése is megkezdődik.
A budai felső és alsó rakpart együttesen nem lesz lezárva. A budai alsó rakpart június közepéig dél felől a Margit hídig, június közepétől a Lánchídig használható, de a Lánchídtól a felső rakparton ekkortól is tovább tud majd haladni észak felé az autóforgalom. A Műegyetem rakparton a 2010 szeptemberéig történő lezárás után a metróépítési munkák miatt további lezárásra várhatóan már nem lesz szükség.
Az alagút-építési munkák a budai oldalon befejeződtek, a déli pajzs május 18-án indult el a Duna alá. A folyó alatti alagutak egy részének kiszolgálását még az Etele térről kell majd az építőnek megoldania. Néhány hét múlva már a Gellért tér mellől történik majd a kifejtett föld elszállítása, illetve az alagútfalazati elemek beszállítása egészen addig, amíg a pajzsok el nem érik a Baross téri állomáson kialakítandó pajzskiszerelő kamrát.
A pajzsok esetében a főleg folyamatos, 24 órás munkavégzés során óránként átlagosan öt teherautó fog közlekedni a Műegyetem rakparton a Lágymányosi híd felé a hivatalos lerakóhelyek irányába. Ez valószínűleg nem lesz jelentős hatással a kerület életére.
A metróberuházás miatt korábban már két alkalommal is lezárták a Műegyetem rakpartot.