Nem lesz pontonhíd a Dunán a Margit híd egyéves lezárása alatt, mert túl drága lenne, áteresztőképessége pedig túl kicsi - közölte Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója a Főpolgármesteri Kabinet hétfői ülése után. Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes az elmúlt hetekben vetette fel, hogy a Margit híd pótlására ideiglenes pontonhidat lehetne építeni a Dunán, a Honvédelmi Minisztérium (HM) tájékoztatása szerint azonban a pontonhíd telepítési és működési költsége 7 milliárd forint lenne, emellett hasonló nagyságrendű járulékos költséggel kellene számolni.
Az ideiglenes hidak áteresztőképessége kicsi, óránként 100-200 autó hajthatna át, miközben a Margit hidat naponta átlagosan 50-60 ezer autó használja - közölte Nyáry Krisztián. Gondot jelentene szerinte az is, hogy a pontonhídra fel- és lehajtani az alsó rakpartokról lehetne, ahol így gyakorlatilag leállna a forgalom, és folyamatos dugók alakulnának ki. A dunai hajózás biztosítása szintén probléma, mert a sűrű nemzetközi hajóforgalmat nem lehet korlátozni, ellenkező esetben kártérítéseket kellene fizetnie a fővárosnak. A pontonhíd rendszeres nyitása és zárása viszont tovább csökkentené a híd áteresztőképességét.
A Margit hídi felújítás kivitelezőjével várhatóan augusztus 10-én köti meg a szerződést a főváros, a hidat pedig augusztus 21-én zárják le az autóforgalom elől, és a tervek szerint egy évig nem lehet majd kocsival átmenni. A lezárás idején is jár majd a 4-es és a 6-os villamos, át lehet menni a hídon gyalog is, és a biciklit is át szabad majd tolni.
A lezárás miatt azonban a város sok pontján a forgalmi rend megváltozására kell számítani. A Margit híd mindkét hídfőjének környezetében teljesen új forgalmi rend lép életbe. A főváros közlekedési szakemberei jelenleg több mint 40 jelzőlámpás kereszteződést vizsgálnak a városban. Ezeken a helyeken úgy hangolnák át a közlekedési lámpákat, hogy azok alkalmazkodjanak a lezárás miatti új forgalmi helyzetekhez. Emellett új jelzőlámpás csomópont épül a Margit híd közelében, a Frankel Leó út és a Török utca kereszteződésében. A szakemberek azt is vizsgálják, hol lehet a városban ideiglenes buszsávokat kialakítani, ezekkel is segítenék a tömegközlekedést.
A BKV még a hídfelújítás előtt, augusztus 1-je és 19-e között felújítja a nagykörúti villamospályát, így ebben az időszakban a 4-6-os villamosok a dél-budai végállomások, azaz a Móricz Zsigmond körtér, illetve a Fehérvári út és a Blaha Lujza tér között járnak majd. A Blaha Lujza és a Moszkva tér között pótlóbuszok közlekednek. Nyáry Krisztián szerint a vágányok felújítására szükség van, mert 2006-ban, a Combinók forgalomba állításakor csak a nagykörúti peronokat építették át, a villamosvágányokat nem cserélték ki, a síneket utoljára a Nagykörút rekonstrukciójánál, 1994 és 1997 között újították fel.