Két ütemben összesen 70 útszakaszt újít fel idén a tervek szerint a főváros. Összesen 167 út felújítására készült az önkormányzat a 2008-2010 közötti időszakban, de az állami támogatás 2010-től megszűnt, így a három év alatt most kevesebb, 150 útszakasz újulhat meg. Az idei felújítási programról hétfői ülésén tárgyalt a Főpolgármesteri Kabinet.
A 2005-2007 közötti első program pénzügyi kereteit egy megállapodás biztosította, amelynek értelmében az állam minden útfelújításra fordított önkormányzati forintot kiegészített 40-80 fillérrel. A Fővárosi Közgyűlés 2008-ban újabb hároméves program indításáról döntött, ennek értelmében 2008-2010 között összesen 167 útvonal rekonstrukcióját tervezte az önkormányzat. Az állami támogatást biztosító pályázat azonban 2010-től megszűnt, így idén már kizárólag saját forrásaira támaszkodhat a főváros. Ezért a második hároméves programban az eredetileg tervezettnél valamivel kevesebb, összesen 150 útszakasz újulhat meg - mondta Nyáry Krisztián, a városháza kommunikációs igazgatója.
Az idei első ütemben a már tavaly előkészített 29 útszakasz rekonstrukciója kezdődhet meg. A kivitelező kiválasztására kiírt közbeszerzési eljárás folyamatban van, a munkák május elején indulhatnak és augusztus végéig befejeződhetnek. Ebben az ütemben újul meg egyebek mellett az Alsó Törökvész út, az Ördögárok utca, az Etele út, a Németvölgyi út, az Egressy út és a Nagy Lajos Király útja is.
A program második szakaszában, idén szeptember és november között újabb 41 útszakasz felújítását tervezik. Ezt megelőzően, ahol szükséges, még nyáron elvégzik a közműfelújításokat is. A második ütemben olyan utak kerülnek sorra, amelyek kiesése a nyári munkálatokhoz képest kevésbé terheli a budapesti közlekedést. Ebben az ütemben újulhat meg a Budai Várban a várbusz útvonala, az Állatkerti út, a Rákosmező utca, a kispesti Ady Endre út, a Fóti út Megyeri út és Újpalota közötti szakasza, valamint több külső kerületi főútvonal. Az útfelújítási programhoz igazodva 14 helyszínen új zebrás gyalogátkelőhelyet is kialakítanak.