Új közlekedési rend lép életbe Budapest belvárosában a jövő héttől, mivel befejeződött a belváros új főutcájának kiépítése - jelentette be Rogán Antal, az V. kerület fideszes polgármestere hétfőn. A legtöbb forgalmirend-változás a kerület déli részén, a Kossuth Lajos utca - Kiskörút által bezárt területen lesz, de a belváros északi részén, a Szabadság tér környékén is lesznek változások - mondta. A változások április 6-án, kedden lépnek életbe.
Az egyik változás, hogy a Kálvin tér felől a Kecskeméti utcába április 6-tól már be lehet hajtani. Az utca ugyanakkor nem lesz végig nyitott az autósok számára, a Szerb utcánál ugyanis egy süllyedő oszlopot telepítenek, amely csak a 15-ös buszt engedi tovább az Egyetem térre.
A Veres Pálné utcát kétirányúsítják a Vámház körút és a Só utca között, így áprilistól már ki lehet hajtani a Kiskörútra is. A Veres Pálné utca másik szakaszán, az Irányi utca és a Szerb utca között megváltoztatták a forgalom irányát, a jövő héttől az Irányi utca felől lehet a Szerb utca felé haladni.
A Ferenciek terén az Y alagút továbbra is használható lesz, és már be lehet hajtani a Petőfi Sándor utcába is, itt azonban ismét egy süllyedő oszlop állja az autósok útját. Az utcában a Harmincad utcáig lehet majd behajtani, innen csak a BKV buszait engedik tovább a József Attila utca felé. Az autósok a Harmincad utcán keresztül a Deák Ferenc tér irányába mehetnek tovább.
A Szabadság tér déli részén az Október 6. utca zsákutcává válik, az engedéllyel való behajtás lehetősége is megszűnik. Süllyedő oszlopot helyeznek ki az Október 6. utca és az Arany János utca kereszteződésébe is, így a Sas utcáig csak a BKV buszai használhatják az Arany János utcát. Az Arany János utca haladási iránya az Akadémia utca és Október 6. utca között megfordul, itt új kihajtási lehetőség jön létre az Akadémia utca és a Nádor utca felé.
A mostani forgalmirend-változás a 2006 őszén indított főutca-projekt következménye. A projekt összköltsége Rogán Antal szerint 2 milliárd forint, ebből valamivel 50 százalék fölött van az önkormányzat önrésze, a többi uniós forrás.
A fideszes polgármester szerint nem az volt a céljuk, hogy sétálóutcákat alakítsanak ki, hanem az, hogy az átmenő forgalmat kiszorítsák a belvárosból. Rogán szerint korábban csak a Kecskeméti utcán naponta 30 ezer autós haladt át, és ennek csak töredéke volt célforgalom.
A belváros új főutcája projekt keretében felújítottak utcákat, járdákat, kicseréltek közműveket, új utcabútorokat helyeztek ki, és LED-es közvilágítást kaptak egyes közterületek. A jövő hét keddtől életbe lépő forgalmi változásokról a www.belvarosujfoutcaja.hu oldalon több videó és interaktív térkép nyújt tájékoztatást.