A csúsztatásoktól sem mentes látványkampánytól az ellenfelekkel való ijesztgetésig szinte minden stílusban megnyilvánultak a pártok a választási kampányban. A Fidesz lassan irányította magára a figyelmet, hogy elhalássza a radikálisokkal is szimpatizáló szavazókat, az MSZP-nek pedig annyi ötlete maradt a végére, hogy állítása szerint még mindig jobb, mint a Fidesz. Az MDF mindent megpróbált, az LMP volt a legvisszafogottabb. Nézze végig, hogyan próbálták meggyőzni önt a pártok az elmúlt hónapokban!
Fidesz-KDNP
"Tegyétek, amit tennetek kell!"
Az országos listát állított pártok közül a Fidesz szerezte a legtöbb szavazatot április 11-én, a választók 52,7 százaléka szavazott a pártra. A Fidesz vetette be a legtöbb óriásplakátot kampányában. "Tegyétek, amit tennetek kell!" - ajánlotta a Fidesz az MSZP több politikusának és Bajnai Gordon kormányfőnek egy olyan plakáton, ami megjelenésében az MSZP sorozatát idézte. A plakátok tavaly novemberben - a választási kampány hivatalos kezdete előtt két hónappal - jelentek meg, válaszul a szocialisták "Tesszük, amit tenni kell" kampányára.
A nagy hívószavak
A következő Fideszes plakátsorozat február végén jelent meg, bár a párt korábban bejelentette, hogy csak március 15-e után kezdi a kampányt. Ezen bukkant fel először a Fidesz fő kampányszlogenje: "Itt az idő!"
Megjelennek a jelöltek
Ezt követte a jelöltek bemutatása a plakátokon március közepétől. A plakátok választópolgárok gyűrűjében ábrázolták a Fidesz és a KDNP egyéni jelöltjeit. A sorozat minden képviselőt ugyanolyan helyzetben ábrázolt, bár volt olyan jelölt, aki önálló arculatot választott: Rogán Antal belvárosi polgármester és képviselőjelölt saját jelszót is választott magának.
"Csak a Fidesz!"
Március végén jelent meg a Fidesz kampányvégi üzenetét sújkoló plakát, amelynek fő üzenete a "Csak a Fidesz!". A sorozat lényege az volt, hogy erősítse Orbán Viktor pártelnök figyelmeztetését, aki több nyilvános beszédében arra buzdította a Fidesszel szimpatizáló szavazókat, hogy egyéni és listás szavazatukat is a pártra adják.
Csak Orbán Viktor
Az utolsó sorozat március végén jelent meg: a nemzeti zászlók előtt pózoló Orbán Viktor pártelnök látható a plakáton, amelyen csak a felirat ("Itt az idő, Magyarország!") utal arra, hogy fideszes plakáttal van dolgunk.
MSZP
"Tesszük, amit tenni kell"
Vasárnap a szavazatok 19,3 százalékát megszerző MSZP négy plakátsorozattal próbálta meggyőzni a választókat, hogy rá szavazzanak. A szocialisták szintén a kampány hivatalos kezdete előtt indították a plakátolást. Ez volt az első szocialista plakátsorozat, amely a Bajnai-kormány eredményeit mutatta be. A plakátok 2009 novemberében tűntek fel az utcákon. A "Csökkentjük a távhő áfáját" vagy épp a "Csökkentjük a jövedelemadót" mondatok álltak a plakátokon, alattuk az MSZP logójával.
Saját szlogennel
Január közepén jelent meg az MSZP egyéni jelöltjeit bemutató sorozat. A jelöltek saját szlogent választhattak, és gyakran megjelent mellettük Mesterházy Attila kormányfőjelölt is.
"Új jelölt, új program"
A jelöltek bemutatását a párt miniszterelnök-jelöltje, Mesterházy Attila követte az utcákon. A plakát üzenetével ("Új jelölt, új program") próbálta azt sújkolni, hogy nem a nyolc kormányzás alatt elhasználódott MSZP támogatását kérik a választóktól. Április legelején Mesterházy újra megjelent, csak az üzenet változott: "Nagy a tét. Szavazzon az MSZP-re!".
A "Ha"-kampány
Az utolsó MSZP-s sorozat a Fidesszel szembeni fenntartásokra próbált rájátszani. "Ha félti a szabadságát, az MSZP a választás!" - hangzott az egyik üzenet.
Jobbik
"20 évet a 20 évért"
Nem szállt be az óriásplakát háborúba a vasárnap 16,7 százalékot szerző Jobbik. A rendszerváltás óta eltelt 20 év meg nem nevezett bűnöseinek felelősségre vonását ígérte a Jobbik első sorozata "20 évet a 20 évért" felirattal. Az üzenetet azzal nyomatékosította a párt, hogy a felirat egy börtönrács előtt látható.
"Radikális változást!"
Március végén jelent meg a másik jobbikos sorozat, amelyen a Jobbik húzóarcait szerepeltették: Vona Gábor kormányfőjelöltet, a gárdista egyenruhás Pörzse Sándor képviselőjelöltet, illetve két jobbikos EP-képviselőt: Morvai Krisztinát és Balczó Zoltánt. A plakáton feltűntek a párt legfontosabb kampányüzenetei: "Radikális változást", "A nép nevében".
LMP
"Szerintünk..."
A 7,5 százalékos eredményével az utolsó parlamentbe jutó párt az LMP lett. A párt két hullámban plakátolt: egy sorozat plakát került ki a kopogtatócédulák gyűjtése idején, egy pedig magát a választási kampány végén. Az első, február végén megjelent sorozaton a párt neve, tagjai és jelöltjei voltak láthatók. A plakátot a "Szerintünk lehet más a politika!" felirat uralta.
"Lehet...?"
A második sorozat is a párt nevébe is beépített reménységet próbálta erősíteni, a plakát arról szólt, hogy mi mindent "Lehet" Magyarországon, ha az LMP bejut a parlamentbe. A plakát a megoldást is megmondta, hogy lehet megvalósítani a felvetett lehetőségeket: "Az ön szavazatával!".
MDF
Pulcsis ifjak
Hiába dobott be négy plakátsorozatot is az MDF, a párt a vasárnapi választáson kiesett a parlamentből, mindössze 2,7 százalékot ért el. A párt első plakátsorozata két változatban készült, az egyiken három MDF-es lány, a másikon négy fiatalember volt látható. A plakát legfontosabb feladat az volt, hogy feloldja az MDF és az SZDSZ különös szövetségében rejlő ellentmondásokat. A plakáton a Magyar Demokrata Fórum helyett azzal oldották fel az MDF-et, hogy "Magyarok. Demokraták. Függetlenek", és hogy egyértelmű legyen az üzenet, odaírták a sarokba még azt is: "Új MDF 2010 - A minőség".
"Mindenki hozzáad Magyarországhoz!"
A második március elején megjelent sorozaton bukkant fel a párt miniszterelnök-jelöltje, Bokros Lajos. Az üzenet ismét az új MDF és a nehezen megfejthető "Mindenki hozzáad Magyarországhoz".
"Csak az ország!"
Az utolsó március végén megjelent sorozatot már Bokros uralta, a platák válasz volt a Fidesz a "Csak a Fidesz!" üzenetére. Az MDF fricskája a "Csak az ország!" szöveg volt.
Cigis-italos plakátok
Az MDF utolsó húzása a többi párttal szemben táplált ellenérzésekre játszott rá. A Fidesz, a Jobbik és az MSZP nevét egy-egy cigarettás dobozra, illetve alkoholos üvegre montírozták rá. Az ezek alatt szereplő szöveg pedig az "államfüggőség" veszélyeire figyelmeztetett.