A törvényesen engedélyezett 386 millió forinttal szemben már 475 millió 619 ezer forintot költött a Fidesz a kampányt monitorozó civil szervezetek, a Transparency International Magyarország, a Freedom House Europe és az Eötvös Károly Közpolitikai Intézet által közösen jegyzett Képmutatás oldalon közölt adatok szerint. Az MSZP március végén, a 15-i ünnepségek és a februári hirdetések költségeivel lépte túl a törvényes limitet, a jelenlegi adatok szerint már 652.5 millió forintot kampányoltak el, azaz a két nagy párt együtt már jóval több, mint egymilliárd forintot költött.
A pártok összesen 1 594 777 000 forintot költöttek el eddig. A két nagy pártot a közvélemény-kutatók szerint parlamentbe jutásra esélytelen MDF követi, ők 169,897 millió forintot kampányoltak el. A Jobbiknak eddig 150,759 millió forintba került a kampány, az LMP 103,992 milliót költött, az MDF-fel közösen induló SZDSZ 32 milliót. A választáson induló pártok közül egyedül az LMP vállalta, hogy nyilvános kampányszámlát vezet a költéseiről. A honlapjukról elérhető összesítés szerint a civileknél becsültnél jóval kevesebbet, eddig összesen 34,871 millió forintot költöttek. Február végén az MDF is közzétette honlapján a kampányköltéseket, a frissített adatok szerint a párt március 23-ig nettó 94 millió forintot költött, ez áfával együtt körülbelül 117,5 millió forint.
A három civil szervezet által jegyzett, elsősorban a kampányok költségeinek felmérésére koncentráló projekt célja az, hogy végre teljesebb képet kaphasson minden választó a politikai pártok kampányainak működéséről és azok valós költségeiről. A Transparency International Magyarország ügyvezetője, Alexa Noémi szerint egyáltalán nem meglepő, hogy a két nagy párt már az első forduló előtt túllépte a költési plafont, mert az országos kampányt folytató pártok számára gyakorlatilag lehetetlen a törvényileg engedélyezett összegből hatékony korteshadjáratot folytatni.
A végső összeget várhatóan május 26-án publikálják, a csúszásnak az az oka, hogy a reklámköltések adatait egy hónapos átfutással tudják feldolgozni, a jelenleg publikált adatok sem tartalmazzák még a márciusi reklámköltések összegét. Molnár Bálint, a Freedom House Europe igazgatója nem lenne meglepve, ha a végleges összegek a nagy pártoknál a milliárdos nagyságrendet közelítenék vagy azt akár jelentősen meg is haladnák, és azt valószínűsíti, hogy a két nagy párton kívül a Jobbik és az MDF is átlépi majd a 386 milliós plafont a végső összesítéskor.