Lezárult az alagútfúrás a 4-es metró első szakaszán, miután az északi fúrópajzs is elérte a Keleti pályaudvari megállót. Az északi alagútépítő pajzs csütörtökön, műszaki nehézségek nélkül elért a Baross térrre, ezzel lezárult a pajzsos alagútépítés az új vonal első szakaszán.
A 4-es metró alagútját 2007 áprilisában kezdték építeni, akkor indult el az első pajzs a Kelenföldi pályaudvarról 7,4 kilométeres útjára. A déli pajzs június 18-án fejezte be az utolsó szakasz építését, északi párja 50-100 méterrel lemaradva követte, így most érte el a Keleti pályaudvart. A beruházást irányító DBR Metró Igazgatóság tervei szerint idén a pesti oldalon is megkezdődhet a belső beépítés, a vágányépítés, jövőre pedig a rendszerek, áramellátó berendezések beszerelése.
Míg a budai oldalon elhúzódott a fúrás - a Gellért téri állomás előtt az építő konzorcium többször leállította a fúrópajzsokat -, a pesti oldal két alagútja problémamentesen épült. Tavaly év végén még arra számítottak, hogy csak 2010 őszén tudják befejezni a fúrást, végül a konzorcium több hónapot behozott a lemaradásból. Ennek ellenére a pesti oldali alagútak fél évvel később készültek el a szerződésben elfogadott 28 hét helyett. Az DBR szerint ennek az az oka, hogy a pajzsok a tervezetnél sokkal lassabban haladtak át az állomásokon.
A pajzsok Budán naponta átlagosan 11, a pesti oldalon 16 métert tettek meg, a kész alagútba összesen 3750 alagútgyűrűt és 22 500 alagútfalazó elemet szereltek be. Egy alagút tömege nagyjából 70 ezer tonna. Az építés során rekordot is döntöttek: az egyik pajzzsal 31 métert haladtak egy nap alatt.
A 2005-ös metrótörvény szerint a 4-es metró - további négy állomás megépítésével - a Bosnyák térig érni, de a második szakasznak még a szakhatósági jogosítványai sem készültek el. A beruházásról márciusban készült, a fővárosi közgyűlés június 3-i ülésén bemutatott jelentés szerint Demszky Gábor tavaly november óta többször tárgyalt a kormánnyal a pénzügyi feltételek biztosításáról, de eddig semmilyen eredmény nem született.