Elbukott a ferihegyi reptér egy repülésbiztonsági vizsgálaton. Márton Attila, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium légügyi biztosa kedden délután a kormányszóvivővel közösen tartott sajtótájékoztatón azt mondta, a vizsgálatot az Európai Unió folytatta, és azt ellenőrizték, mennyire tartják be a repterek a 2010 áprilisában egy uniós direktívában szigorított biztonsági intézkedéseket. Márton szerint Ferihegyen májusban és júniusban voltak azoka az előre be nem jelentett ellenőrzések, amelyek során "egy tucat ponton" hiányosságokat találtak az ellenőrök.
A biztos azt mondta, ezekből példákat sem mondhat, mert a lista minősített adatokat tartalmaz, így csak egy meghatározott kör ismerheti meg. Márton annyit elárult, hogy utasbiztonsági problémákról van szó, olyan eszközök juthattak fel a gépekre, amelyek nem megengedettek. A hvg.hu meg nem nevezett forrásból származó információi szerint a reptéren többek között úgy sértették meg a biztonsági előírásokat, hogy például csak szúrópróbaszerűen ellenőrizték az utasokat, és a személyzet állítólag átengedett egy ellenőrzés során egy álbombát. Ezt az információt Márton nem erősítette meg, de nem is cáfolta, csupán elismételte az újságíróknak, hogy nem megengedett eszközök jutottak fel a gépekre.
A leminősítés miatt azokat az utasokat, akik Budapestről indulnak, és egy uniós országban átszállnak, újra átvizsgálják. A magyar kormány létrehozott egy bizottságot, amelyben minden, a problémával kapcsolatos szervezet résztvesz. Ez a bizottság dönt arról, hogy miken kell változtatnia a Budapest Airportnak. Ha a reptér megteszi a szükséges intézkedéseket, hat hétig előbb a magyar, majd az európai hatóságok tesztelik a biztonsági rendszert. Ha minden próbát kiáll a reptér, visszakaphatja a "clear" (azaz tiszta) minősítést. Márton szerint ez legalább hat hétig, de akár három hónapig is eltarthat.