Kérdéses, hogy elég lesz-e a csődbe ment Aeroviva vagyoni biztosítéka a károsultak kifizetésére. A Népszabadság úgy tudja, hogy két nap alatt 400 károsult jelentkezett, mintegy 150 millió forintos kárigénnyel. Az Aeroviva biztosítója, a QBE Atlasz szerdán megkapta az utaslistát, ezen 1500 név szerepel, de nincs mindenütt feltüntetve a befizetett összeg. Dénes Attila, a biztosító vezérigazgatója a lista kiegészítését kérte, mert csak a pontos összegek alapján látják majd, hogy elég lesz-e a kártérítések kifizetésére az utazási iroda vagyoni biztosítéka.
A Magyar Nemzet információi szerint a cégnek 494 millió forint vagyoni biztosítéka volt, miközben nagyjából 900 millió forintot szedett be ügyfeleitől. Az utazási iroda egy, a nevét nem vállaló alkalmazottja a lapnak azt mondta, hogy az iroda mindenért utólag fizetett volna, méghozzá az ügyfelektől beszedett pénzből. Az Aeroviva a téli szezonra a Travel Service gépein mintegy 7-9 ezer helyet foglalt le, miközben tavaly az egész szezonban 3500 helyet tudott megtölteni. Az Aeroviva csődje miatt a rendőrség is nyomoz.
A cég hétfőn jelentette be, hogy december 20-ától nem szervez utazásokat, a tevékenysége megszűnését a jelenlegi gazdasági helyzettel indokolták. A közlemény szerint az Aeroviva egyetlen utasa sem marad külföldön, mindenkinek van érvényes menetjegye hazafelé. Az Aeroviva nevű cég a magyar utazási piac egyik meghatározó szereplője volt, de szakmai körökben azzal magyarázták a bukást, hogy irreális árakat kínált.