A Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) azt szorgalmazza, hogy az Alstom metrókocsiügy minden részletének tisztázása érdekében a magyar hatóságok hivatalból intézkedjenek, és tisztázzák, hogy kik a felelősei a szerződés nem teljesítésének.
Az egyesület a közleményében arra hivatkozik, hogy felmérhetetlen károkat okozott a szerződés, ezért fontos, hogy az aláírás körülményeinek minden részletére fény derüljön. A VEKE szerint az Alstom és a magyar fél között nem szokványos üzleti megállapodás jött létre, ennek is betudható a járműgyártó hozzáállása. Az egyesület azt írja, hogy indokolt lenne Aba Botond volt BKV-vezérigazgatónak, Donáth Zoltánnak, a BKV műszaki vezérigazgató-helyettesének, Demszky Gábor volt főpolgármesternek és Horváth Zsolt Csabának, a Nemzeti Közlekedési Hatóság volt elnökének meghallgatása, de úgy látják, hogy Medgyessy Péter volt miniszterelnök, Balogh Zsolt, a BKV korábbi megbízott vezérigazgatója, Hagyó Miklós, az előzetes letartóztatásban lévő volt szocialista főpolgármester-helyettes és Guba János, a BKV DBR Metró Projektigazgatóság helyettes vezetője is segíthet a kérdések megválaszolásában.
A 2-es és a 4-es metróvonalra szánt szerelvényeket gyártó Alstommal októberben bontott szerződést a BKV, miután a francia cég nem tudta a szerelvényekre megszerezni a típusengedélyt. Az Alstom egy francia bírósághoz fordult, amely első fokon a francia cég javára döntött.