Az állampolgári jogok országgyűlési biztosa egy panaszos ügyét ismertette közleményében. Az ügyfél állítása szerint nem kapta meg az előzetes felszólító levelet, amelyben a biztosítónak a díjfizetés elmaradásának következményeire kell figyelmeztetni az ügyfelet.
Szabó Máté szerint a biztosítók a postakönyvvel akarják bizonyítani, hogy az értesítés megtörtént, de az nem alkalmas erre, mivel az a nevet és címet nem, csak a feladott levelek számát tartalmazza. Ezek alapján azt állította, hogy "a jogbiztonság és a tisztességes eljárás joga sérül, ha a biztosító mégis erre a postakönyvre hivatkozva fogja fel teljesítettnek az előzetes és utólagos értesítési kötelezettségét".
Az ombudsman vizsgálati jelentésében megírta, hogy a jogszabály értelmében a biztosítónak a díj esedékességét követő harminc napon belül, igazolható módon kell elküldenie ügyfelének a fizetési felszólítást. Ezt követi még harminc nap türelmi idő, és ha a díj addig sem érkezik be, megszűnik a szerződés. A biztosító ezután 15 napon belül, igazolható módon köteles a szerződés megszűnéséről értesítést küldeni az üzemben tartónak.
Az állampolgári jogok biztosa mindezek nyomán felkérte a biztosítótársaságokat, hogy a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződések díjfizetésére vonatkozó felszólító levelet, és a szerződés megszűnéséről szóló értesítést címzettenként igazolható módon küldjék meg az ügyfeleiknek.