Komáromi István, a pécsi vagyonkezelő decemberben távozott felügyelőbizottsági tagja tett feljelentést Tóth Bertalan volt szocialista alpolgármester és Kőhegyi István, volt MSZP-s parlamenti képviselő, a vagyonkezelő felügyelőbizottságának volt elnöke ellen a pécsi buszeladási ügyben. Petréteiné Malomsoki Csilla, a Baranya Megyei Főügyészség helyettes vezetője szerint semmi olyan tényt nem tartalmazott a feljelentés, amelyet korábban ne vizsgáltak volna. Így nem vetődött fel további gyanú, hogy másra is ki kellene terjeszteni a nyomozást.
Pécsen két évvel ezelőtt került nyilvánosságra, hogy a helyi vagyonkezelő Pécs Holding Zrt. 51, illetve a Mecsekbusz Kft. 49 százalékos tulajdonában lévő és a baranyai megyeszékhely tömegközlekedését biztosító Pécsi Közlekedési (PK) Zrt. korábban 2,2 milliárd forint plusz áfáért eladta mintegy 150 buszból álló járműparkját a PK Zrt. és az LL Bus Kft. által létrehozott PK Busrent Kft.-nek. A buszok egy része könyv szerinti értéken, másik része nullára leírva, 500-600 ezer forint közötti összegekért cserélt gazdát. Mivel a PK Zrt.-nek a helyi tömegközlekedés biztosításához szüksége volt a buszokra, járművenként havi 1,2 millió forintért bérbe vette őket, és tíz évre egy összegben kétmilliárd forint plusz áfa rendelkezésre állási díjat is fizetett a vevőnek.
Az ügyben rendőrségi nyomozás indult Páva Zsolt pécsi fideszes polgármester 2009 júniusában tett feljelentése nyomán. Az ügyészség 2010 őszén vádat emelt Keczer László, a PK Zrt. vezérigazgatója ellen. A vádirat szerint az ügyletek miatt mintegy 2,4 milliárd forint vagyoni hátrány érte az önkormányzati érdekeltségű céget, így Pécs városát is, amiért a PK vezérigazgatója okolható. Az ügy tárgyalása kedden kezdődik.
Komáromi István a Pécsi Újság internetes lapnak január elején azt mondta: tudomása van arról, hogy Tóth Bertalan és Kőhegyi István volt MSZP-s parlamenti képviselő, a vagyonkezelő volt fb-elnöke Érsekújváron járt, ahol már történt ilyen buszkiszervezés. Megjegyezte azt is, hogy közlekedési szakemberként nem érti, mi volt az a szakmai indok, amely alapján a volt alpolgármester és az fb-elnök úgy határozott, hogy ilyen, "sem gazdaságossági, sem a város érdekeit szem előtt nem tartó döntést hozzanak".
Tóth Bertalan és Kőhegyi István a Pécsi Újság cikkére a megjelenés napján úgy reagált: soha, semmilyen tájékoztatást nem kaptak a pécsi buszok eladásáról, és jogi eljárást kezdeményeznek jó hírnevük sérelme miatt.
A múlt héten a Nemzeti Adó- és Vámhivatal 774 millió forint büntetést szabott ki a Pécsi Közlekedési Zrt.-re áfatartozás, valamint a városi buszeladási botránnyal kapcsolatos szerződés miatt, miután a hatóság szerint a PK Busrent Kft. és a PK Zrt. buszainak eladásáról 2009. január elsején kötött kontraktusok színlelt szerződések, amelyek mögött nem volt valós gazdasági teljesítés.