Nagyobb járdafelületeket ígért Rogán Antal belvárosi polgármester azon a szerdai sajtótájékoztatón, ahol Vitézy Dáviddal, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatójával együtt bejelentették, hogy két éven belül elkezdik átépíteni a budapesti Ferenciek terét és a belvárosi Széchenyi teret (ezt hívták április elejéig Roosvelt térnek). A Budapest Szíve program keretében zajló beruházások várhatóan 3,5 milliárd forintba fognak kerülni, melynek 85 százalékát uniós pénzből fedezik - mondta Rogán Antal, aki szerint a megújított Ferenciek tere és Széchenyi tér a gyalogosoknak, a bicikliseknek és a közösségi közlekedést használóknak lesz előnyös.
A Ferenciek terén megszüntetik az autós aluljárót, és egybenyitják a már meglévő gyalogos aluljáróval. Ezért az átalakítás a Március 15. teret is érintené. A terv szerint az autók onnan hajtanának fel az Erzsébet hídra a jövőben. A 15-ös busz lesz az egyetlen jármű, amely áthaladhat a Ferenciek terén, buszsávot pedig a belső sávban alakítanának ki.
Vitézy Dávid szerint azért fontos a beruházás, mert biztosítja a belváros északi és déli részének összekötését, melynek során felszíni gyalogos kapcsolatokat is kialakítanak.
2013-ban kezdenék el a Széchenyi tér átalakítását. A cél az, hogy az autósoknak ne kelljen megkerülni a teret, amikor felhajtanak a Lánchídra. Ezen kívül felújítanák az MTA előtti parkolót, és szélesebb járdával, illetve buszsávval bővítenék a József Attila utcát.
Rogán Antal szerint a beruházással új turisztikai jelentőséget kaphat Budapest, és a beruházás megtérülése is a turizmus növekedéséből várható.