2010 májusában fogadta el az Országgyűlés a nemzeti összetartozás melletti tanúságtételről szóló törvényt, mely a trianoni békeszerződés aláírásának napját, június 4-ét a nemzeti összetartozás napjává nyilvánította (a fideszes Kövér László és a kereszténydemokrata Semjén Zsolt törvényjavaslatára 302-en szavaztak igennel, 55-en nemmel és 12 képviselő tartózkodott).
Az Országgyűlés később határozatban rendelkezett az emléknap iskolai bevezetéséről, melyhez most pedagógiai háttéranyag készült a Nemzeti Erőforrás Minisztérium megbízásából - derül ki a kormany.hu portálon közzétett tájékoztatóból. A forrásokat, tanulmányokat, bibliográfiát, óra- és műsortervet tartalmazó, pedagógusoknak szóló anyag célja, hogy megkönnyítse a nemzeti összetartozás napjához kapcsolódó iskolai megemlékezések előkészítését.
Az összállításban versek (például Ady Endre, József Attila, vagy Dsida Jenő művei), szemelvények, történelmi összefoglalók találhatók. Van osztályfőnöki, vagy történelem órára ajánlott óravázlat is, mely szerint a megemlékezés célja "a tanulókban mind értelmi, mind érzelmi téren egyaránt tudatosítani, hogy a Trianonra, mint a legújabb kori magyar történelem legnagyobb tragédiájára ne csak emlékezzünk"; hanem "lehetőséget ad arra is, hogy bebizonyítsuk: a nyelvéből és kultúrájából erőt merítő magyarság a történelmi tragédia után képes a nemzeti megújulásra".
Az anyagban szereplő történeti írások, valamint az azt kiegészítő szemelvények (beszédek, levelek, visszaemlékezések) és irodalmi alkotások nemcsak a Trianonhoz kapcsolódó eseményeket, hanem annak társadalomra gyakorolt hatását is bemutatják. A mintegy 130 oldalas összeállítást itt találja.