Nem lehet interneten vonatjegyet rendelni, és a neten vásárolt jegyek nyomtatására szolgáló automaták sem működnek az ország egész területén szerda este óta. A MÁV csütörtökön még úgy vélte, hogy péntekre helyreállhat a rend, ám péntek délelőtt Hackl Mónika, a MÁV Zrt. kommunikációs vezetője azt mondta az [origo]-nak, "nem lehet pontosan meghatározni, hogy mikorra" tudják újra működővé tenni a számítógépes rendszert".
A MÁV tájékoztatása szerint egyelőre a rendszer lelkét képező számítógépek hardverproblémáinak elhárításán dolgoznak, a működés helyreállításához azonban a felhasználói adatokat is újra fel kell vinni majd a rendszerbe, ami még napokig eltarthat.
Azok az utasok, akik már az interneten keresztül megváltották belföldi menetjegyüket, de még nem nyomtatták ki a jegykiadó automatából, menetjegy nélkül is felszállhatnak a vonatra. A büntetés elkerüléséhez azonban az kell, hogy az e-mail címüket és a vásárlás időpontját megadják a kalauznak, aki az alapján egy úgynevezett utasleadási lapot tölt ki. Ezt a dokumentumot az utasnak el kell juttatnia a MÁV-Start Zrt. ügyfélszolgálatára e-mailben, faxon, levélben vagy személyesen.
A társvasutak érintettsége folytán az ebben az időszakban interneten vásárolt nemzetközi jeggyel utazni szándékozók - ha még nem vették át a menetjegyüket - csak új menetjegy váltásával kezdhetik meg nemzetközi utazásukat, amit bármely nemzetközi pénztárban megválthatnak. A regisztrált e-mail cím és a vásárlás időpontja megjelölésével, valamint az eredeti jegy benyújtásával az ügyfélszolgálaton keresztül igényelhető az újonnan, pénztárnál váltott nemzetközi menetjegy árának, kezelési költség levonása nélküli visszatérítése is.