Elindította első vizsgálatait a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a túlságosan hangos televíziós reklámok miatt. A médiatörvény szerint a reklámok hangereje nem lehet nagyobb a környező műsorszámok hangerejénél, ennek ellenére folyamatosak a hangerő miatti nézői panaszok.
A hatóság által használt "Humanoid" szoftver virtuális hangosságmérő műszereivel január elseje óta figyeli a médiaszolgáltatók teljes műsorfolyamát. A mérési adatokat az év eleje óta videomelléklettel együtt publikálja a hatóság, így a médiaszolgáltatók számára is könnyen ellenőrizhető, hogy a közzétett reklámjaik hangereje meghaladta-e a környezetükben mért egyéb műsorok hangerejét - olvasható a Médiatanács közleményében.
A magyar fejlesztésű szoftver szeptemberben öt szolgáltatónál - az RTL Klub, a Tv2, a Duna TV, a Story TV és az MTV (m1) csatornáin - észlelte rendszeresen a kritikus hangerőugrásokat, ezért a hatóság megindította az első eljárásokat a televíziókkal szemben.
A törvény hatálybalépése után adott türelmi idővel a Médiatanács célja többek között az volt, hogy a szolgáltatókat felkészítse az új törvényi előírás betartására. Az elmúlt hónapok tapasztalatai alapján azonban világossá vált, hogy a nyilvánosságra hozott adatok nem tartják vissza a médiaszolgáltatókat a normaszegések ismételt elkövetésétől - írja az NMHH közleménye.