A saját maguk hibáját önként jelentő mozdonyvezetőket nem vonná felelősségre a MÁV - írja a hétfői Blikk. "A cél nem a felelősségre vonás, hanem hogy megtaláljuk az okokat, és így vegyük elejét a bajoknak"- indokolt Bárány Balázs, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezetének alelnöke.
A lap szerint Túrós András, a MÁV biztonsági igazgatója egy szakmai egyeztetésen azt mondta: minősíthetetlen a mozdonyvezetők figyelmetlensége, és tűrhetetlen a vonatveszélyeztetések száma.
A Blikk írása szerint már az idei év első hónapjában is egymást érték a veszélyhelyzetek. Újév napján Háros állomáson túlfutott a vonat. Hortobágynál rossz vágányra irányítottak egy vonatot január 4-én, 25-én pedig Balatonfenyvesnél a személyvonat nem állt meg a tilos jelzésnél.
Erről az esetről a MÁV azt mondta az [origo]-nak, hogy két dolgozó hibázott. Bár a vasúttársaság szerint nem volt balesetveszély, mert ezt az automata biztosítóberendezés kizárta, de a rendőrségi vizsgálat még tart.
Február elején pedig a rákoshegyi állomáson nem állt meg a nagykátai vonat, csak egy kilométerrel távolabb a nyílt pályán, miután a kalauz meghúzta a vészféket. A MÁV az [origo] kérdésére azt válaszolta, hogy ebben az esetben a mozdonyvezető felejtett el megállni. A MÁV azt közölte, hogy ilyen eset ritkán fordul elő, és az utasok itt sem voltak veszélyben.
Egy nappal ezelőtt, vasárnap pedig többen megsérültek egy vasúti balesetben Csornán, miután két GYSEV-vonat egymásnak tolatott. Tizenegy utas könnyebben megsérült. A GYSEV szóvivője jelezte: egyelőre nem tudni, hogy műszaki hiba vagy emberi mulasztás okozta a balesetet.