Megállapodott a Budapesti Közlekedési Központ, a BKV Zrt. és a Budakeszi Város Önkormányzatának vezetése a Budapest és Budakeszi között közlekedő 22-es autóbuszcsalád jövőjéről. Az egyezséget most már a csak a két önkormányzatnak, illetve a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumnak kell jóváhagynia.
A Budapesti Közlekedési Központ a közelmúltban jelentette be, hogy mivel Solymár és Budakeszi nem hajlandó beszállni az üzemeltetési költségekbe, májustól leállítanák a két településre közlekedő buszjáratokat. Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója arra utalt, hogy a buszok többsége nemcsak kimegy a környező településekre, hanem be is járja az ottani utcákat, így a helyi lakosok BKV-val járnak a helyi iskolákba, piacokra, dolgozni. Ez nem a BKV dolga, hanem a helyi önkormányzaté - figyelmeztetett Vitézy Dávid.
Szente Kálmán, Solymár polgármestere akkor kijelentette: ők fizetnének, de addig nem, amíg a BKV nem mutat be számításokat arról, hogy most épp miért 26 millió forintot szeretne kapni egy évre a buszért. Ohr Lajos, Budakeszi közlekedési tanácsnoka is arról beszélt, hogy a budakesziek aránytalanul magas összeggel járulnak hozzá a 22-es busz üzemeltetéséhez.
A mostani megállapodás nyomán tehát a 22-es buszcsalád közlekedése 2012. május 1. után is biztosított, működtetéséhez pedig Budapest és Budakeszi is hozzájárul. Májustól amúgy fejlesztenek is a buszok vonalán. Így például bővül a Honfoglalás sétányhoz közlekedő 222-es autóbusz szolgáltatása: ezentúl csúcsidőn kívül és hétvégén is közlekedik majd félóránként. A 22E jelzésű gyorsjárat ugyanakkor - a 22-es járathoz képest mérhető időnyereség minimális értéke miatt - megszűnik, járművei beolvadnak a 22-es alapjáratba, amely a két fél szerint egyenletesebben közlekedhet. A 922-es éjszakai járat változatlanul fennmarad.
Ezek után Solymár az egyetlen település, amellyel a BKK-nak még meg kell állapodnia az agglomerációs közlekedés finanszírozásáról. Erről a jövő szerdán egyeztetnek.