Bruttó 800 millió forint keretösszegű szerződést kötött a Miniszterelnökség az IMG Inter Media Group Kft.-vel médiastratégia-alkotási, médiatervezési és vásárlási, reklámügynökségi, telemarketing és online kommunikációs feladatok elvégzésére. A Kormány.hu-n nyilvánosságra hozott - hirdetmény közzétételével indított, tárgyalásos közbeszerzési eljárás eredményeként létrejött - szerződés az áfával együtt 800 100 000 forintnyi keretösszeg teljes felhasználásáig, de legfeljebb az aláírástól számított egy évig hatályos azzal, hogy az utolsó pénzügyi teljesítésre 2013. június 30-ig kerülhet sor. A közbeszerzést még Szilveszter napján írta ki a Miniszterelnökség.
A cég eseti megrendelések alapján dolgozik, feladata a Miniszterelnökség integrált kommunikációs kampányaihoz kapcsolódó stratégiai tervezési, tanácsadási, kreatív tervezési, médiavásárlási és -gyártási, szervezési, produkciós, valamint telemarketing feladatok ellátása.
Az IMG dolgozhat ki média- és márkakommunikációs stratégiát, tervezhet médiakampányokat, részt vehet rádióreklámok és reklámfilmek elkészítésében. Erről a keretszerződéshez kapcsolódó műszaki leírásban az olvasható: a Miniszterelnökség arra törekszik, hogy a társadalmi célúság követelményeinek megfelelő, kis költségvetésű reklámfilmeket tegyen közzé.
Brandeket kell építeni, és használni kell a bulvárt
A szerződés fontos feladatként jelöli meg, hogy meghatározott intézkedések köré brandeket építsenek fel, amelyeket az emberek egyértelműen a kormányhoz kötnek. Már megalapozott brandként beszél a leírás a "Versenyképes Magyarország" és a "Jó állam" brandekről, a felépítésre várók között említi a "Működőképes egészségügy", a "Kulturális állam", a "Zöld állam" és a "Lehetőség" brandeket.
A következő időszak kiemelt feladatának nevezik a bulvársajtó tudatos használatát és azt, hogy lehetőséget adjanak a kétirányú kommunikációra. A szóhasználatról a Miniszterelnökség megjegyzi, hogy továbbra is használni kell "a már bejáratott, jobboldalhoz kötődő olyan kifejezéseket, mint a nemzet, haza, erkölcs, felelősség, józan ész".
Az IMG az EU soros elnöksége lakossági kommunikációjához kapcsolódó feladatokra kiírt pályázatot is megnyerte, 272 millió forint értékben. A Népszabadság korábban azt írta, hogy az IMG zsinórban nyeri az állami megbízásokat a kormányváltás óta. Tóth Orsolya, az IMG operációs igazgatója a lap megkeresésére februárban közölte, hogy az évi 200 milliárdos reklámszakmán belül a nyilvános pályázatok alapján általuk elnyert összegek messze nem kimagaslóak.