A Közgép és a Magyar Aszfalt nevű cégek által alkotott konzorcium nyerte meg a Győr keleti iparterületének körüljárhatóságát biztosító közutak fejlesztésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. által kiírt pályázatot. A pályázat eredményéről elsőként a Napi.hu számolt be, a NIF kommunikációs osztályán az [origo]-nak megerősítették az információt. A Napi.hu szerint a munka összefügg az Audi gyártókapacitásának bővítésével.
A Győr Kelet MK nevet viselő konzorcium egyedüliként adott be ajánlatot a munkára, és 3,047 milliárd forintért vállalta a kivitelezést. A megrendelő által közölt előzetes becslés ennél némileg nagyobb összegről, 3,2 milliárd forintról szólt.
A Közgép elnöke a szoros kormányzati kapcsolatokkal rendelkező Nyerges Zsolt, aki üzleti kapcsolatban áll Simicska Lajossal, aki fideszes politikusok szerint a párt legfontosabb gazdasági háttérembere. Nem lehet ugyanakkor tudni, hogy kik a tulajdonosai az elmúlt években számos állami megrendelést elnyert cégnek, a Közgép ugyanis ezt évek óta nem teszi közzé (részletek a cégről ebben a cikkben).
A titkolózás annak ellenére folytatódik, hogy az idén év elején hatályba lépett alaptörvény kimondja, hogy csak olyan szervezet részesülhet állami forrásból, "amelynek tulajdonosi szerkezete, felépítése, valamint a támogatás felhasználására irányuló tevékenysége átlátható". Az [origo] megkérdezett több, a Közgéppel szerződéses viszonyban álló állami szervezetet arról, hogy tesznek-e lépéseket arra, hogy megismerjék a cég tulajdonosi hátterét, de ezt a megkeresést azzal hárították el, hogy az alaptörvényhez kötődő átmeneti rendelkezésekben szerepelt, hogy a 2012. január elseje előtt kötött szerződésekre nem vonatkozik az átláthatósági követelmény (részletek ebben a cikkben).
A mostani győri megbízásra vonatkozó szerződés azonban már idei, így az [origo] már jelezte a NIF-nek, hogy megismételjük a Közgép tulajdonosi szerkezetével kapcsolatos kérdésünket.