Júniusban indul a BKV-hajójárat a Dunán

Vágólapra másolva!
Közel egy óra alatt teszi majd meg az Újpest és Haller utca közötti utat a Dunán a BKV új járata. A hajók júniustól reggel 7 és este 7 között közlekednek majd, félóránkét és óránként. A járatra az alkalmi utasoknak várhatóan külön hajójegyet kell majd váltaniuk, de a BKV-bérleteket elfogadják.
Vágólapra másolva!

Idén júniustól újraindul a dunai hajójárat Budapesten. Csúcsidőben 30 percenként, egyébként 60 percenként követik majd egymást a hajók a Dunán - írja a keddi Népszabadság.

A két végállomás között a menetidő 46, illetve 58 perc lesz, iránytól függően. Az új vonaljárat öt korábban is működő, jelenleg felújított - Meder utca, Jászai Mari tér, Batthyány tér, Petőfi tér, Boráros tér - és három új (Újpest, Árpád híd, Haller utca) kikötőt érint majd. A járat a jégzajlás időszakát leszámítva egész évben üzemel majd.

A jegyárakról egyelőre nem született döntés. Az alkalmi utasoknak várhatóan külön hajójegyet kell majd váltaniuk, de a BKV-bérleteket elfogadják. A közlekedési központ vizsgálja annak a lehetőségét is, hogy a korábban működő Pünkösdfürdő és Boráros tér közötti járat továbbfejlesztésével hétvégénként lehetőséget adjon a leglátogatottabb közparkok és szabadidős célpontok - mint például a Kopaszi-gát, Margitsziget, Óbudai-sziget, Népsziget, Római-part - hajóval való megközelítésére is.

A most induló járat négy használt, de felújított hajóval üzemel majd. A távlati tervek között azonban korszerű, akadálymentesített, jobb menetdinamikájú vízibuszok beszerzését is tervezik pályázati forrásból.

Ezzel párhuzamosan a Budapesti Közlekedési Központ tárgyalásokat kezdeményezett egy városkörnyéki településeket kiszolgáló, Visegrád és Százhalombatta között működő gyorshajójárat indításáról, amely tehermentesítené a Budapestre vezető közutakat, és kényelmes utazási lehetőséget kínálna a városba ingázóknak.

A Népszabadság úgy tudja, hogy a fővárosi vízi közlekedés újraélesztéséhez 450 millió forint támogatást kap a főváros, amihez 50 milliót kell hozzátenni önrészként. A tervek szerint a kikötőknél autóparkolókat, kerékpártárolókat építenének, és megújítanák a zöld területeket is. A nyolcvanas évek végén még egymillió embert szállítottak a hajók a budapesti Duna-szakaszon.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!