A Fővárosi Közgyűlés az ehhez szükséges döntést szerdai ülésén 18 igen, 9 nem és 3 tartózkodás mellett fogadta el. A döntés értelmében a főváros a BKK-val feladatellátási szerződést köt, ez alapján pedig a BKK még a héten megkötheti a BKV-val a közszolgáltatási szerződést.
Budapest a BKK-val a feladatellátási szerződést 15 évre kötötte, a központ ennek alapján végzi minden tevékenységét. A BKK a BKV-val a közszolgáltatási szerződést 8 évre köti meg. Ennek feltétele volt, hogy biztosítsák a BKV hosszú távú finanszírozását, erről a főváros és a kormány közötti megállapodás rendelkezik. A megállapodás aláírására a közgyűlés a szerdai ülésén hatalmazta fel Tarlós István főpolgármestert, a kormány pedig várhatóan szerdai ülésén dönt róla. A feladatellátási szerződés megkötésével lezárult a fővárosi közösségi közlekedés intézmény-átalakítási folyamata.
A kormány március végén döntött arról, hogy a BKV 2012-ben lejárandó hitelállományával kapcsolatban elvi garanciát vállal, ha a főváros készfizető kezességet vállal a BKV hitelállományáért. Szűcs Somlyó Mária, a Főpolgármesteri Hivatal kommunikációs igazgatója az [origo] kérdésére azt mondta, hogy a BKV 63,1 milliárd forintos hitelét három év alatt kell majd kifizetnie a fővárosnak. A hitelt át fogják ütemezni, így az állami garancia csak az első lépés ahhoz, hogy rendezzék a BKV finanszírozását. A hitel átütemezéséről kilenc bankkal tárgyal a főpolgármester.
A szerződés szerint a kormány vállalja, hogy továbbra is biztosítja az utazási kedvezmények ellentételezését a mindenkori szabályok szerint, illetve csak az új finanszírozási források megteremtése ütemében csökkenti, illetve szünteti meg az állami támogatást.
A kabinet vállalta azt is, mindent megtesz, hogy uniós forrásokból fejlessze a BKV az infrastruktúráját, vezessen be elektronikus jegyrendszert, és egyetértenek azzal, hogy a kerületeknek és az agglomerációnak is részt kell vállalnia a BKV finanszírozásában.
Budapest azt vállalja, hogy megvizsgálja a külső szolgáltatók bevonásának lehetőségét, illetve a közösségi közlekedés költségnövelő tényezőit és az inflációt figyelembe vevő, a bevételeket növelő üzlet- és tarifapolitikát alkalmaz. A főváros vállalja továbbá, hogy uniós támogatás esetén áttér az elektronikus jegyrendszerre, és mindent megtesz annak érdekében, hogy a közlekedés szervezése és ellátása során kiemelt szempont legyen a gazdálkodói hatékonyság növelése, illetve a közösségi közlekedés költségeinek csökkentése.
Tarlós István főpolgármester azt mondta, hogy 2011-ben a főváros több pénzt kapott a BKV működtetésére a kormánytól, mint 1990 óta bármikor. Hozzátette ugyanakkor, nem vitatja, hogy "nehéz" megállapodás született, amely súlyos terheket ró a fővárosra, de a hosszú távú finanszírozás tekintetében soha nem tartott ott a BKV, ahol most."