Műszakilag 2014 tavaszára befejezhető a 4-es metró építése, ezért Budapest vezetése rendkívüli lépéseket tett az elmúlt hetekben - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a Magyar Nemzetnek.
A lap hétfői számában megjelent interjúban a főpolgármester kifejtette: az előző ciklusban kötött "botrányos" szerződések miatt mára csaknem 400 milliárd forintra duzzadt beruházást új vezetők fejezhetik be a BKV-hoz tartozó DBR Metró Projekt Igazgatóság élén.
A főváros lépését nemcsak a kényszer, hanem a parlamentben elfogadott új metrótörvény is indokolja. A szervezetet ezután nem a közlekedési társaság vezérigazgatója, hanem Radnay Tibor irányítja, aki eddig a Metróber Kft. műszaki igazgatójaként dolgozott. Helyettese pedig szakjogász lesz - mondta a lapnak a főpolgármester.
Tarlós István szerint a legnagyobb probléma, hogy a metróépítésben a világban szokásos egységes generálkivitelezői megbízás helyett 2005-ben és 2006-ben összesen 17 külön vállalkozói szerződést kötöttek. Ennek alapján jelenleg csaknem 105 milliárd forintot követelnek az érintett vállalkozások.
Elképesztőnek nevezte például a metrókocsik szállításához kapcsolódó Siemens-szerződést. Hiába rendezték ugyanis a francia Alstom-szerelvények ügyét, mert a csúszás miatt a Siemens nem kezdhetett hozzá az elektromos és biztonsági berendezések kialakításához. Tarlós szerint a korábbi MSZP-SZDSZ-es városvezetés hozzájárulásával a dokumentum alapján a németek most már több tízmilliárd forintot követelnek Budapesttől. "Szimpla hülyeségből ilyen szerződést nem lehet aláírni" - mondta a főpolgármester. Hozzátette: a főváros a hetekben ismét az ügyészséghez fordult a most már a beruházás befejezését, így a 181 milliárd forintos uniós támogatást is veszélyeztető kivitelezői szerződések miatt.