Hoffmann Rózsa az MR1-Kossuth Rádió 180 perc című műsorában szerda reggel azt mondta: a kormány felismerte a pedagógus-életpályamodell bevezetésének szükségességét. "Úgy látom, és úgy remélem, hogy a körülmények adottak lesznek" - mondta Hoffmann Rózsa az eredeti dátumra, a 2013. szeptemberi bevezetésre utalva.
Ez akár pedagógusnapi üzenetként is megfogalmazható - folytatta, és azt kérte, bízzanak abban, hogy ez a kormány képes lesz arra, hogy sok évtizedes adósságot törlesszen, és a pedagógusokat olyan pozícióba emelje a magyar társadalomban, amely a munkájuk alapján megilleti őket.
Hoffmann Rózsa szerint csak úgy lehet az oktatásügyet megújítani, ha motivált és jól képzett pedagógusok dolgoznak benne. Ezért tűzték zászlajukra a modellt, amelyet a kormány és az Országgyűlés is elfogadott, és mindmáig érvényes. Az államtitkár fájlalta, hogy a Széll Kálmán-terv 2.0 mondatait - mint megjegyezte - rosszul interpretálják, ez ugyanis úgy kezdődik, hogy az életpályamodell 2013 szeptemberében lép életbe. Ezt követi az a mondat, hogy ha a makrogazdasági körülmények indokolják, esetleg vizsgálni kell a 2014. január 1-jei, csúsztatott bevezetést - közölte Hoffmann Rózsa.
Az oktatási államtitkár a Nemzeti alaptantervre (Nat) vonatkozó felvetésre megerősítette az [origo] korábbi információit, melyek szerint bekerülnek a tananyagba Wass Albert művei, illetve Kertész Imre Sorstalanság című regénye. Arra törekedtek, hogy azok a művek, amelyek vitán felül állnak, kerüljenek be a Natba, ami az első, ötödik és kilencedik évfolyamon 2013-tól felmenő rendszerben lép életbe - jelezte az államtitkár.
Hoffmann a felsőoktatásról azt mondta: a megszorítás tény, de ebből nem következik, hogy egyetemeket, főiskolákat be akarnak zárni. Átalakításra szükség van, de bezárásokat nem terveznek - erősítette meg az oktatási államtitkár.