Még nem tökéletesen, de működik a betegszállítás új irányítása - jelentette ki az Országos Mentőszolgálat (OMSZ) műveleti és szervezési igazgatója hétfői budapesti sajtótájékoztatóján. Göndöcs Zsigmond közölte: az OMSZ számos, előre nem látható problémával szembesült azóta, hogy május elsején átvette az összes magyarországi betegszállítás irányítását.
Több mint 90 betegszállító szolgálat dolgozik az országban, ezek többsége együttműködött, de néhányan a folyamatos egyeztetések ellenére sem örültek a változásnak - mondta az igazgató. Hozzátette: reméli, hogy a Mentők és Betegszállítók Országos Egyesületével sikerül mihamarabb, tárgyalóasztal mellett megoldani a kezdeti problémákat.
Az első napok adatai alapján hétköznaponként átlagosan 3500-4400, hétvégén 1500-1800 betegszállítási hívás érkezett a mentőszolgálathoz. Göndöcs Zsigmond elmondta, hogy az új rendszer kiépítése nyomán több műszaki zavar adódott, több kórházból például nem lehet az egységes betegszállító négyjegyű telefonszámát tárcsázni.
A 104-es hívószám problémáiról azt mondta, valóban volt fennakadás, például Pécsen, ahol egy markológép keresztülvágta a vezetéket, de a protokoll alapján rövid idő alatt mobiltelefonra irányították át a beérkező hívásokat.
Májustól az Országos Mentőszolgálat irányítja az összes magyarországi betegszállítást, így kedd óta a betegszállítás elrendelésére jogosult szakembereknek az 1820-as számot kell tárcsázniuk akkor, ha egyszerű betegszállításra van szükség.
A Magyar Nemzet csütörtöki számában több orvos jelzésére hivatkozva írt arról, hogy súlyos gondok voltak szerdán országszerte a betegszállítással. A lap szerint sokszor órákig nem lehetett felhívni az 1820-as telefonszámot. Az autók egy része üresen állt, miközben a betegek szállításra várakoztak.