Szakmailag indokolatlan a tervezett területi alapú rendszámcsere - mondta a Világgazdaságnak Knezsik István, a 70 tagú Autós Nagykoalíció (ANK) elnöke, aki szerint a csere költségeit a járműtulajdonosok fogják megfizetni. Az elnök szerint nem indokolt, hogy megyei, járási rendszámokat alkalmazzanak egy akkora országban, "amin néhány óra alatt át lehet hajtani".
Ráadásul a rendszámcsere óriási költséggel jár: új forgalmi engedélyt kell csináltatni és ott van még a rendszámérvényesítési címkéje is. Egy átrendszámozás mai áron 15 085 forintba kerül a tulajdonosnak. (A rendszám hatósági díjas, 8500 forint, a forgalmi 6000 forint és a rendszámcímke 585 forint.)
A használt autók átírása is költség lesz, hiszen ha más járásban lakik a vevő, mint az eladó, egy autó eladásakor is végig kell vergődni ezen a procedúrán. Ezen kívül a biztosítási kötvényt is módosítani kell. Ha pedig a jármű műszaki vizsgája idején kell rendszámot cserélni, akkor mi lesz az éves autópálya-matricák sorsa? - kérdezi az ANK elnöke.
A Világgazdaság szerint tavaly év végén valamivel több mint 3,53 millió személyautót, teherkocsit és rendszámos motorkerékpárt tartottak nyilván. Csak a sima rendszámcsere 53 milliárd forintba fog kerülni a járműtulajdonosoknak.