Tarlós a lapnak azt mondta, a 4-es metróra szánt pénzből elképesztő mértékű épületfelújítást lehetett volna elvégezni, de megvalósítható lett volna a BKV csaknem teljes járműállományának cseréje is. Emiatt tartja "alapvetően elhibázott beruházásnak" a metróépítkezést.
Tarlós István a 2-es metró vonalára szánt Alstom-szerelvényen utazik
(Az új metrókocsik első útjáról itt olvashat bővebben.)
Arra a kérdésre, hogy szerinte kimondható-e az, hogy egyenesbe került a 4-es metró ügye, azt válaszolta: nem teljesen, mivel jogilag és pénzügyileg még számos rendezetlen kérdés maradt. A Siemensszel kötött minősíthetetlenül rossz szerződés kapcsán még nagyon komoly viták és egyeztetések várhatók - tette hozzá.
Beszélt arról is, hogy a dugódíjat nem tudják elkerülni, a Demszky-féle városvezetés az uniós támogatás feltételeként vállalta a bevezetését. Az uniótól kért halasztással kapcsolatban azt mondta, nem született még döntés, de kifejtette, nem hinné, hogy akadályokba ütközne a 2016-ig történő halasztás. Hozzátette, a hátralévő időben meg tudnák építeni a szükséges mennyiségű P+R parkolót, illetve van esély rá, hogy 2016-ra befejezzék a 4-es metró első szakaszát is.