A tervek szerint decemberben megindul a járműforgalom az új vásárosnaményi Tisza-hídon. A jelenleg is használt, leromlott állapotú II. Rákóczi Ferenc hidat az új átkelő átadása után teljesen lebontják.
A 216 méter hosszú, három nyílású, kétszer egy forgalmi sávval tervezett új acélhíd építésével jól halad a kivitelező, amely a hídhoz csatlakozó 41-es főút érintett szakaszainak átépítését, valamint a szükséges nyomvonal-korrekciót is elvégzi - mondta Loppert Dániel, a beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. kommunikációs vezetője.
A új II. Rákóczi Ferenc híd beruházási költsége 4,24 milliárd forint, amit teljes egészében az Új Széchenyi Tervből finanszíroznak. A kivitelezési munkálatokat egy évvel ezelőtt kezdte el a Közgép Zrt. és A-HÍD Zrt. alkotta konzorcium. Az új tiszai átkelő teljes szélessége 14,7 méter lesz, két oldalán pedig járda és kerékpárút épül ki, az éjszakai közlekedést pedig közvilágítás segíti.
A hídberuházás során több mint 950 tonna acélt használnak, és 914 méter korlátot szerelnek fel. A földmunkák során 12.600 köbméter földet mozgatnak meg.
Loppert Dániel tájékoztatása szerint a folyami átkelő elbírja majd a nehézgépjárműveket is. Az új híd átadásával megszűnik a régi hídon évek óta érvényben lévő 20 tonnás súlykorlátozás, illetve a 2007-ben bevezetett félpályás, jelzőlámpás forgalomszabályozás. A kivitelezési szerződés 2013-as határidőt jelöl meg a projekt befejezésére, az új híd decemberi átadását követő fél évben a régi híd bontását fogja végezni a kivitelező. A jelentős forgalmat bonyolító tiszai átkelőn naponta átlagosan hat-hétezer jármű halad át.