A szövetség szerint "csak a szerencsének köszönhető, hogy emberéletben nem esett kár". Álláspontja szerint nem szabad, hogy előforduljon olyan hiba, mint amely miatt a repülőteret be kellett zárni, ezért a repteret üzemeltető Budapest Airport kártérítési felelősséggel tartozik a több ezer érintett utasnak, mivel biztosítania kellett volna a rendszer folyamatos működtetését. A szövetség hangsúlyozza, hogy bár felelős döntésnek tartja a repülőtér lezárását az utasok biztonsága érdekében, "azonban ehhez hozzátartozik az is, hogy a Budapest Airport vállalja szerződésen kívüli károkozásért az utasokkal szembeni felelősséget". A szövetség közleménye szerint a bezáráshoz vezető műszaki hiba - az irányítótorony alatt lévő hővezeték eltörése - nem minősül vis majornak, ennek megóvása ugyanis az üzemeltető kötelezettsége. Ésszerű intézkedésekkel sem megelőzhető események által előidézett kár bekövetkezte esetén a repülőterek üzemeltetőit nem terheli kártérítési felelősség.
A bezárt repülőtéren várakozó utasok pénteken
Hardy Mihály, a Budapest Airport kommunikációs igazgatója a kártérítési igénnyel kapcsolatban az [origo] megkeresésére elmondta, hogy még folyamatban vannak azok a vizsgálatok, amelyek célja a műszaki hiba okainak és az ahhoz kapcsolódó felelősségnek a megállapítása vagy kizárása. A reptér álláspontja szerint egyébként a rendelkezésre álló jegyzőkönyvek szerint a fűtéscsövet megfelelően karbantartották és ellenőrizték. Ha a vizsgálatok mégis megállapítanák a reptér felelősségét, a légi utasoknak ebben az esetben is a légitársaságoknál kellene kártérítési igényüket jelezniük, ők ugyanis a Budapest Airporttal nem állnak jogviszonyban - emelte ki a kommunikációs vezető.
A fogyasztóvédelmi szövetség a közleményében egyébként felszólította a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér üzemeltetőjét, hogy ismerje el felelősségét, ennek elmaradása esetén ugyanis jogi lépéseket tervez.