Két év alatt 100 használt alacsonypadlós buszt állított forgalomba a BKV, és közleményük szerint folytatódik a flotta megfiatalítása. Most egy újabb, még tavaly novemberben kiírt tendert zártak le, amelynek nyertese, a HOMM Kft. 25 darab használt buszt szállít le a fővárosi tömegközlekedési vállalatnak. A csuklós Volvo 7700A-k alacsonypadlósak, légkondicionáltak, és "környezetkímélőbb" motorral rendelkeznek, bár arról nem esett szó, ez pontosan milyen károsanyag-kibocsátási besorolást takar. Mindegyik jármű 2000-es évjáratú, és Genfben közlekedett, de alacsony futásteljesítményük, gondos karbantartásuk és esztétikai állapotuk miatt állítólag 7-8 éves használt buszokéhoz hasonló kondícióban vannak. A pályázat nyertese mindegyiket érvényes magyar műszaki vizsgával adja át a BKV-nak, ahol kékre festik a buszokat, majd elektronikus jegykezelő és utastájékoztató rendszerrel szerelik fel őket.
Nem először van terítéken a használt svájci buszok beszerzése, 2008-ban egy botrányba fulladt, azóta büntetőeljárásokkal vizsgált tenderen ugyanez a járműflotta jelent meg ajánlatként, darabonként 48 millió forintos áron. Nem tudni, azóta miért nem találtak más vevőre, mindenesetre most alig rosszabb műszaki állapotban egyenként 13,5 millió forintért érkeznek a buszok Budapestre, ami nagyjából megegyezik a húszéves Ikarusok vázfelújítási költségével. A használt járművek beszerzése az ígéretek szerint nem érinti az új buszok vásárlását, ezekből tavasszal 150 darab áll forgalomba.
A VEKE nevű tömegközlekedéssel foglalkozó civil szervezet szerint a BKK-nak el kellene számolnia az adófizetők felé, hogy miért vásárol kétes minőségű járműveket. A szervezet szerint a genfi buszok már voltak Budapesten négy éve, és sok baj volt velük. Azóta pedig az állástól nem javult az állapotuk - közölte a VEKE.