A Budapesti Közlekedési Központ tájékoztatása szerint lezárult a társadalmi egyeztetés a 7-es és 33-as járatcsalád - szaknyelven viszonylatcsalád átalakításáról. A végleges változások itt olvashatók pdf formátumban.
A 7E meghosszabbítva, Kelenföldi pályaudvartól Újpalota, Nyírpalota utcáig megy majd, a mostani szakaszán változatlan megállókkal, míg új szakaszán a Molnár Viktor utca, Fő tér és Vásárcsarnok megállókat érintve. Követési ideje jellemzően minden időszakban változatlan, csúcsidőszakban azonban sűrűbben, 4-5 percenként jár majd.
Az eddigi 7-es és 173-as alapjáratok pesti végállomásait felcserélik, így a 7-es autóbuszok Albertfalva vasútállomás és Újpalota, Nyírpalota út között, a 173-as viszonylatot felváltó új 7A járatok pedig a Bornemissza tértől a Bosnyák térig közlekednek. Mindkét járat csúcsidőszakban 6, munkaszüneti napok délelőttjein 12 percenként, míg egyéb időszakokban változatlan követési idővel indul.
Az alapjáratok a közös szakaszon a reggeli csúcsidőszakban 2-3, napközben 4, a délutáni csúcsidőben 3, míg hétvégén napközben 5-6 percenként követik egymást.Az eddigi 173E új, 107E jelzéssel csúcsidőszakban ritkábban, csúcsidőszakban 4-5 percenként, egyéb időszakokban jellemzően változatlan követési idővel indul, a 7E-vel felváltva. A 7E és a 107E gyorsjárat teljes üzemidőben felváltva jár, közös követési idejük a reggeli csúcsidőszakban 2, napközben 4, a délutáni csúcsidőben 2-3, míg hétvégén napközben 4-6 perc lesz.
A 33E-t felváltó 133E és a 233E a Bosnyák térig közlekedik, változnak a megállók is. A 133E Nagytétény vasútállomástól Háros vasútállomásig minden megállóhelyen megáll, ezután csak a Városház téren, a Hengermalom útnál, a Kelenföldi Erőműnél és a Dombóvári útnál. A 233E Budatétény vasútállomás (Campona) végállomástól a Jókai Mór utcáig minden megállóhelyen megáll, innen csak a Háros vasútállomás, Városház tér, Savoyai Jenő tér, Leányka utcai lakótelep, Hengermalom út és Kelenföldi Erőmű megállóhelyeken.
Ezután a két járat azonos megállási renddel közlekedik, Budafoki út (Szerémi sor), Szent Gellért tér, Ferenciek tere M, Astoria M, Blaha Lujza tér M, Keleti pályaudvar M, Dózsa György út, Zugló vasútállomás és Tisza István tér (korábban Róna utca) megállóhelyeken állnak meg. A budafoktétényi gyorsjáratok követési ideje külön-külön reggel 7-10, délután 10-12 perc lesz, így a Belváros és Budafok-Tétény között a reggeli csúcsidőszakban 3-4, a délutániban 5-6 percenként közlekedik majd közvetlen járat. Üzemidejük hétköznapokon a 133E esetében 6-9 és 14-19, a 233E 5-10 és 13-20 óra közötti időszakra bővül. A járatok hétvégén továbbra sem közlekednek.
A 33-as járat esti követési ideje 23 óráig 15 helyett 10 percesre, 23 óra után 20 percesre módosul
A 114-es és a 213-as esti követési ideje 23 óráig a 33-assal párhuzamosan közös 15-ről 10 percesre módosul, 23 óra után csak a 114-es járat közlekedik 20 percenként.
A budafoki és budatétényi esti csatlakozási rendszer kissé átalakul. A 250-es és 250A autóbuszok 5 perccel később indulnak a Savoya Parktól, így a 150-es és 250-es közös összehangolása Újbuda felé javul az esti órákban.
A Budatétényi sorompónál a 33-as, 114-es, 213-as és a 214-es járatok között jelenleg működő bevárásos csatlakozás megszűnik, az autóbuszok nem egyszerre, hanem felváltva, 23 óráig közös 5 perces követéssel közlekednek majd
A 213-as viszonylat üzemzárása a Kosztolányi Dezső tér felől 22.35-re módosul, a Fehérvári út felől a Gádor utca felé induló járatokra a 213-as üzemidejében a 114-es buszokról lehet majd átszállni néhány perces várakozás után. 23 óra után csak a 33-as járatokról lesz csatlakozás az 58-as autóbuszokra, azonban Budatétény felé 10 percenként lehet majd eljutni a jelenlegi 15 percenkénti eljutási lehetőség helyett.