Megnyílt az új M0-s fele
![Az átadást követően megindul a forgalom az M0-s autóút M6-51. sz. főút közötti, Szeged felé tartó, 11 kilométer hosszú, 3 forgalmi sávosra, egy leállósávosra bővített félpályáját](https://cdn.origo.hu/2023/12/3dlofbiwTEPrXnz6kAuLgxRj-4stchOUxf0ztKF5qFg/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ3ZjMwZTA4Y2E0ODQ3YzJiMDE2ODAwYTNmMDI1NDQx.webp)
Az új útszakaszt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára adta át vasárnap délelőtt Csepelen. Völner Pál egyebek között azt hangsúlyozta, hogy a fejlesztés jelentősen könnyíti majd a térségben élők életét, az áthaladók közlekedését, de fontos a közlekedésbiztonságban betöltött szerepe is. Az államtitkár szerint a beruházás indokoltságát bizonyítja, hogy a régióban a bécsi után ez a legnagyobb forgalmú körgyűrű, forgalmi sávonként mintegy 25 ezer jármű halad át naponta. Hozzátette, hogy már a befejező munkálatokat végzik az M0-s déli szektora bővítésének további részén. Szeptember elején az 51-es főút és az M5-ös autópálya közötti 6,3 kilométeres szakasz is elkészül.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (NIF) kommunikációs vezetője emlékeztetett arra: a fejlesztés célja, hogy a négysávos M0-s körgyűrű déli szektorát további négy sávval bővítse, így kétszer háromsávos legyen egy-egy leállósávval, s megszűnjenek a forgalmi dugók. A kivitelező szélesítette a sávokat, illetve 25 kilométer hosszúságban telepített zajvédő falat. A pályaszakaszhoz két új Duna híd is tartozik, a hárosi Deák Ferenc- és a soroksári Dunaág híd.
A hozzávetőleg nettó 34 milliárd forintos projekt az Új Széchenyi Terv keretében, az Európai Unió támogatásával, a kohéziós alap társfinanszírozásával valósult meg – mondta a NIF kommunikációs vezetője.