Az alábbi fotót egy olvasónk készítette, aki szerint betemetésnél ezzel a módszerrel tömöríteni nem lehet a földet, így az úttest be fog szakadni egy idő után. "Kisebb kár lett volna, ha átvágják az úttestet, különösen, ha géppel átfúrták volna. Látszik, hogy az al-al-al-alvállalkozóknak sem szakembere, sem technikája nincs" - írta olvasónk.
Az Orosházi önkormányzat nevében a fotóra Hagymási László, a Polgármesteri Hivatal Városfejlesztési Irodavezetője reagált az Origónak. A közleménye szerint "Az érintett utca burkolata nagyon jó állapotú, ezért az útátvágást mint műszaki megoldást nem részesíti előnyben sem a megrendelő önkormányzat, sem a fővállalkozó – ezért gépi vagy kézi átfúrást ír elő a Felügyelőmérnök egyetértésével."
Az irodavezető szerint a kitermelt anyagot különös odafigyeléssel megfelelő minőségben vissza lehet tömöríteni. Ha ennek ellenére az útburkolat megsüllyedne vagy beszakadna, akkor a kivitelezőnek öt éven át garanciálisan ki kell javítania.
"A fotókon látottak laikus számára munkavédelmi aggályokat vethetnek fel. A vonatkozó jogszabályok és előírások ennél a mélységnél kaloda, támfal használata nélkül 1,6 méter benyúlási távolságig engedélyezik a föld alatti munkákat. A képeken látható, hogy a benyúlás hossza nem éri el az 1 métert, ugyanakkor a képen az már nem látszik, hogy amíg a kivitelező alkalmazottja bent volt az átfúrásban, a járat végig ki volt dúcolva" - áll a közleményben.
Az irodavezető hozzáteszi azt is, hogy "jelen esetben a kézi fúrás a föld alatti közművek elhelyezkedésének feltérképezését szolgálja, de az úttest további hosszában a fúrás kézi erővel, a munkaárok széléről irányított fúrószerkezet használatával történik".