Az Index a héten két nap is beszámolt a János kórházban tapasztalható állapotokról. A hírportál keddi cikke szerint csaknem száz levelet kaptak a János kórház "szervezetlen és embertelen működéséről". "Nulla tájékoztatás, csapnivalóan rossz betegirányítás" - írták.
Az Országos Betegjogi, Ellátottjogi, Gyermekjogi és Dokumentációs Központ (OBDK) közleménye szerint központi irodájukba mostanáig nem érkezett hivatalos panasz az ügyben. Ettől függetlenül az OBDK betegjogi képviselője már múlt héten tájékoztatást kért az intézmény vezetőjétől.
A vizsgálat lezárása után az OBDK az egészségügyi szolgáltatás működésével kapcsolatban észlelt esetleges jogsértő gyakorlatról és egyéb hiányosságokról tájékoztatja az intézmény vezetőjét, fenntartóját, és javaslatot tesz a megszüntetésükre - tették hozzá.
Az OBDK közölte: "a betegjogi képviselők alapfeladata a betegek egészségügyi ellátásával kapcsolatos jogainak érvényesítése". Ennek érdekében - folyamatos telefonos elérhetőség mellett - hetente a helyszínen fogadóórát tart az illetékes betegjogi képviselő a János Kórház betegei számára, valamint ingyenes zöldszám (06/80-620-055) is segíti a betegeket az ellátással kapcsolatos panaszaik előterjesztésében.