A McDonald's a napokban indított Magyar Heteket az éttermeiben. Árulnak például kakukkfüves szürkemarhaburgert, paprikás szürkemarhaburgert, sülthagymás marhaburgert, amibe még egy röszti is kerül és olyan sült krumplit is, amit puszta hasábnak neveztek el. Az akciót plakátokon és tévéreklámokban is hirdetik.
Az Index információi szerint a Fazekas Sándor vezette Vidékfejlesztési Minisztérium (VM) kérte fel a McDonald's-ot erre. A néhány hetes népszerűsítő kampányban a Hortobágyi Nemzeti Parkból érkezett marhákból készítenek húspogácsát.
A VM az Origo kérdésére azt válaszolta, hogy az akciót még 2012-ben kezdték kidolgozni, miután a McDonald's tájékoztatta őket arról, hogy minden évben a Magyar Hetek kampányban igyekeznek a hazai tájegységekre jellemző terméket fejleszteni és népszerűsíteni. Hozzátették: a lánc az elmúlt 25 évben termékeihez eddig is többféle hazai alapanyagot vásárolt, így szoros partneri kapcsolatot épített ki a magyar mezőgazdaság szereplőivel.
A cég mesélt arról is, hogy milyen siker volt Olaszországban, amikor kizárólag hazai, eredetvédett termékek felhasználával megalkották a McItaly burgereket.
Akkor vetődött fel, hogy Magyarországon a szürkemarha-hús az a termék, amiből van annyi, amennyiből ki lehet dolgozni egy új receptet.