A Népszabadság információi szerint továbbra sem megoldottak a 4-es metró szoftveres problémái: nem sikerült összehangolni az Alstom szerelvények számítógépét a 4-es metró pályarendszerének automatikus vonalvezérlését biztosító Siemens szoftverekkel.
Ennek következménye, hogy a szerelvények nem tudják automata üzemmódban teljesíteni az előírt szabályokat: sem a követési távolságot, sem a menetrendet. A lap szerint az is előfordul, hogy a kocsik ajtaja nem a peron, hanem a fal felé nyílik ki.
A kocsik vezetéséhez még mindig két ember kell, így a korábban tervezett nappali oktatás helyett a teljes műszak ledolgozása után képezik a vonatvezetőket.
Azonban amíg a 2-es vonalon nem sikerül összehangolni a szoftvereket, a segédkezelők sem ülhetnek át a 4-es metró szerelvényeibe, mert szükség van rájuk. A lap szerint ezért az idén már nem kezdődhet meg a 4-es metró próbaüzemmódja, ami veszélyezteti a vonal választásokra időzített átadását.
A Nemzeti Közlekedési Hatóság az átadás előtt két hónapos üzemszerű és teljesen hibamentes próbaüzemet írt elő, ami állítólag eddig még egyetlen alkalommal sem sikerült.